AA) – 21.09.2012 – Almanya'da İçişleri Bakanlığı tarafından
hazırlatılan "Kayıp" (Vermisst) adlı afiş kampanyasının ertelenmesi ülkedeki
İslami dernek ve cemaatler tarafından memnuniyetle karşılandı.
Merkezi Köln'de bulunan Diyanet İşleri Türk İslam Birliği'nden (DİTİB)
yapılan yazılı açıklamada, ertelenmenin memnuniyet verici olduğu, hatta
kampanyadan tamamen vazgeçilmesi gerektiği belirtildi.
Açıklamada, toplumlar için en büyük zafiyetin, toplumsal ayrışma, toplumsal
dışlama ve karşılıklı güven zedelenmesi olduğu vurgulanarak, "Biz gündemde yer
alan afiş kampanyası etrafında şimdiden yaşanan tartışma ve dile getirilen
sıkıntıların, muhtemel bir fiili kampanya ile ciddi bir gerilim, güven kaybı ve
birbirini anlama konusunda büyük sorunlar ortaya çıkaracağı endişesini
taşımaktayız. Toplum adına duyduğumuz bu endişemizi dile getirmek ahlaki bir
iyiliktir; buna mukabil bu endişelere rağmen toplumu ayrıştıracak ve gerecek bir
uygulamada ısrar etmek ise toplum huzuru adına gayri ahlaki bir tavırdır"
ifadeleri kullanıldı.
Öte yandan İslam Toplumu Milli Görüş'ten (IGMG) yapılan açıklamada,
ertelemenin doğru yolda önemli bir adım olduğu bildirildi.
IGMG Başkan Yardımcısı Mustafa Yeneroğlu, Federal İçişleri Bakanlığı'nın
afiş kampanyasında eleştirileri ilk kez dikkate aldığını belirterek IGMG olarak
kampanyanın tümden iptal edilmesini istediklerini ifade etti.
Yeneroğlu, bakanlığın tehlike değerlendirmesi sonucu bu kararı aldığını
hatırlatarak bu tehdidin ne olduğu konusunda açıklama yapılmamasını da eleştirdi.
Muhabir: Cüneyt Karadağ
Yayıncı: Göksel Sözer - BERLIN
Son Dakika › Güncel › Afiş Kampanyasının Ertelenmesi Memnuniyetle Karşılandı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.