Baharın gelişini mezarlıkta kutlayan Naldökenli aleviler, hazırladıkları börek, yaprak sarması ve tatlılarla ilginç görüntüler oluşturdu. Kaybettikleri yakınlarını anma etkinliği düzenleyen
ve bahar bayramını kutlayan Naldökenliler bin yıllık bir geleneği her yıl olduğu gibi bu yıl da sürdürdü. Naldökenlileri, etkinlikte Bornova Belediye Başkanı Kamil Okyay Sındır ziyaret etti. Mezarlıkta kurulan sofraları tek tek ziyaret eden Sındır, ikram edilen yiyecekleri yurttaşları ile birlikte yedi.
Bornova Belediye Başkanı Kamil Okyay Sındır, çocuklara top ve uçurtma, büyüklere kırmızı karanfil dağıttı. Orta Asya'dan göç eden atalarının 1000 yıl öncesine dayanan geleneğini sürdüren Naldökenli aleviler, bahar bayramını mezarlıkta kutlamaya devam etti. Naldökenliler, hem baharın gelişini kutladılar hem de kaybettikleri yakınlarını andılar. Bu köklü geleneğin yaşatılmasının Bornova açısından bir kültür zenginliği olduğunu vurgulayan Bornova Belediye Başkanı Kamil Okyay Sındır şöyle konuştu: "Burada
yurttaşlarımız hem bahar bayramını kutluyor hem de kaybettikleri yakınlarını anıyor. Getirdikleri yiyecekleri herkes birbiriyle paylaşıyor. Dostluğun, kardeşliğin, paylaşımın yaşandığı bir gün. Çok anlamlı bir geleneği sürdürüyorlar. Böyle bir günde onların yanında olduk."
Böyle bir günde kendilerini yalnız bırakmayan Bornova Belediye Başkanı Kamil Okyay Sındır'a teşekkür eden Naldökenliler, "Başkan Sındır, etkinliğimize geçen yıl da katılmıştı. Bu yıl da bizimle birlikte mezarlıkta olması bizi mutlu etti" dediler. - İZMİR
Son Dakika › Güncel › Naldöken'de Bin Yıllık Bahar Bayramı Geleneği - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.