Kaymakam Okur'dan Nevruz Bayramı Mesajı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Kaymakam Okur'dan Nevruz Bayramı Mesajı

Kaymakam Okur\'dan Nevruz Bayramı Mesajı
20.03.2012 16:46

Nazilli Kaymakamı Mehmet Okur, Nevruz Bayramı sebebi ile bir mesaj yayınladı.

Nazilli Kaymakamı Mehmet Okur, Nevruz Bayramı sebebi ile bir mesaj yayınladı.

Kaymakam Okur mesajında, uzun bir kıştan sonra, insanın doğayla bütünleşmesini en güzel biçimde simgeleyen bir Nevruz Bayramıyla birlikte, baharı karşılamanın mutluluğu içinde olduğunu belirterek, "Her yıl Mart ayının 21'inci gününde, Asya'dan Avrupa'ya; Anadolu'da, Orta Asya'da, Kafkaslar 'da ve Orta Doğu'da birçok toplumda kendi adet, inanç ve göreneklerine göre kutlanan Nevruz, doğanın yeniden dirilişi, canlanışı, havaların ısınmasının habercisidir" dedi.

İnsanın doğayla uyumunun ve yaşama sevincinin sembolü olan Nevruz, tek başına hiçbir dine, mezhebe, etnik gruba veya topluma ait olmayan, geleneksel bir bayram olduğunu vurgulayan Okur; "Tarihi çok eskilere dayanan Nevruz, insanlığın ortak kültür değerlerinden biridir. Bu bağlamda, geniş bir coğrafyada yaşama sevincinin her defasında yeniden hissedildiği günler olarak kutlanan Nevruz, insan hakları, kültürel farklılıklara saygı, demokrasi gibi kavramların damgasını vurduğu çağımızda paylaşıma, dostluğa, kardeşliğe, barışa uzanan bir köprü olarak değerlendirilmesi gerekir. Zira her ülkede farklı şekillerde kutlansa da Nevruzun dili her yerde aynıdır; dostluk, sevgi, barış ve yaşama sevincidir. Ortak kültür birliğimizin simgelerinden biri olarak, bu değerimize sahip çıkmak, özüne uygun olarak yaşamak ve gelecek kuşaklara aktarmak gerekir. Bu duygu ve düşüncelerle güzel günlerin habercisi kabul edilerek bir bayram coşkusuyla karşıladığımız Nevruz'un, tüm insanlığa barış, kardeşlik, umut getirmesini diliyor, tüm Nazillili vatandaşlarımızın Nevruz'unu kutluyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum" şeklinde konuştu.

Kaynak: İHA

Son Dakika Yerel Kaymakam Okur'dan Nevruz Bayramı Mesajı - Son Dakika


Advertisement