Türkiye'nin önemli çilek üretim merkezlerinden Silifke ilçesinde, çilek fidesi üretimi çalışmalarının sürdüğü bildirildi.
İlçeye bağlı Çaltıbozkır Mahallesi'nin muhtarı Mehmet Karazor, mahallelerinde üç yıldır çilek fidesi üretimi yapıldığını kaydetti.
Geçen yıl 1 milyon çilek fidesinin üretildiğini, bu yıl ise hedeflerinin 2 milyon fide üretimi olduğunu belirten Karazor, hasat sonunda tarlada kalan çilek filizlerinden de kökleme yöntemiyle yeni fide üretmenin gerçekleştirildiğini söyledi.
Karazor, satın alınan bazı çilek fidelerinin bozuk çıkmasının çiftçileri zarara uğrattığına dikkati çekerek, fide alımında hassas davranılması gerektiğini ifade etti.
Son Dakika › Yerel › Silifke'de Çilek Fidesi Üretimi - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.