Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Bir Sandık Bölgesinde Seçmen Sayısı 400 Olacak - Son Dakika
Son Dakika Logo

Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Bir Sandık Bölgesinde Seçmen Sayısı 400 Olacak

10.06.2014 10:52

Yüksek Seçim Kurulu, Cumhurbaşkanlığı seçiminde seçmenlerin bir sandık bölgesinde tek sandıkta oylarını kullanacağına dikkat çekerek, tüm yurt genelinde tasarruf ilkeleri, oy verme ve sayım-döküm işlemlerinin kolaylığı ve her sandık bölgesi için bir sandık kurulu oluşturulacağını belirtti.

Yüksek Seçim Kurulu, Cumhurbaşkanlığı seçiminde seçmenlerin bir sandık bölgesinde tek sandıkta oylarını kullanacağına dikkat çekerek, tüm yurt genelinde tasarruf ilkeleri, oy verme ve sayım-döküm işlemlerinin kolaylığı ve her sandık bölgesi için bir sandık kurulu oluşturulacağını belirtti. Kurul, 10 Ağustos 2014, seçimin ikinci oylamaya kalması durumunda ise 24 Ağustos 2014 tarihinde yapılacak cumhurbaşkanı seçiminde, bir sandık bölgesindeki seçmen sayısının 400 olarak belirlendi.

Yüksek Seçim Kurulu'nun bir sandık bölgesindeki seçmen sayısına ilişkin kararı Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı. YSK'ya sunulan 4 Haziran 2014 tarihli yazıda, önceki seçimlerdeki sandık bölgesi seçmen sayılarına ilişkin uygulamalar da göz önünde alınarak, 10 Ağustos 2014, seçimin ikinci oylamaya kalması durumunda ise 24 Ağustos 2014 tarihinde yapılacak cumhurbaşkanı seçiminde münhasır olarak bir sandıkta oy kullanacak seçmen sayısının tespiti hususunda gerekli Kurul kararının alınması talebinde bulunulduğu belirtildi. Teklifte de belirtildiği üzere; 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun 14. maddesinin 2. fıkrasında; "...Katlanıp bir kenarı yapıştırıldıktan sonra zarf haline gelebilen 'Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Seçim Kurulu' filigranını taşıyan birleşik oy pusulalarını, her 400'ü ve her 400'lük paketi, aynı numarayı taşımak üzere bastırmak ve her sandık için bir paket, ilçe seçim kurullarına zamanında ulaştırmak." ve 5. maddesinin 2. fıkrasında yer alan "Bir sandık bölgesi, esas itibariyle 300 seçmeni kapsar." yolundaki hükmün, 3959 sayılı Kanunla "Bir sandık bölgesi esas itibariyle köylerde 200, kasaba ve şehirlerde 150 seçmeni kapsar." biçiminde değiştirildiği hatırlatıldı. YSK kararında, 12 Eylül 2010 tarihinde yapılan Anayasa Değişikliğinin Halkoyuna Sunulmasında 400-420, 12 Haziran 2011 tarihinde yapılan Milletvekili Genel Seçiminde 300, 30 Mart 2014 tarihinde yapılan Mahalli İdareler Genel Seçiminde 320 seçmenin oy kullanması ilkesinin benimsendiği ve bu esasa göre yapılan seçimlerde herhangi bir aksaklık ve gecikmenin söz konusu olmadığına dikkat çekildi. Cumhurbaşkanlığı seçiminde seçmenlerin bir sandık bölgesinde tek sandıkta oylarını kullanacağının belirtildiği kararda, tüm yurt genelinde tasarruf ilkeleri, oy verme ve sayım-döküm işlemlerinin kolaylığı ve her sandık bölgesi için bir sandık kurulu oluşturulacağı da göz önüne alınarak, 10 Ağustos 2014, seçimin ikinci oylamaya kalması durumunda ise 24 Ağustos 2014 tarihinde yapılacak cumhurbaşkanı seçiminde, bir sandık bölgesindeki seçmen sayısının 400 olarak belirlendi.

Kaynak: ANKA

Son Dakika Güncel Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Bir Sandık Bölgesinde Seçmen Sayısı 400 Olacak - Son Dakika


Advertisement