Milliyetçi ve Muhafazakar Parti (MMP) Kurucu Genel Başkanı Ahmet Reyiz Yılmaz, Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad'ın sarayını, onun başına yıkmanın, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "şeref borcu" olduğunu öne sürerek, "Vururum dediniz mi vuracaksanız" dedi.
Yılmaz, yaptığı yazılı açıklamada, Esad'a en ağır bedeli ödetmenin, sarayını "başına yıkmanın" da Başbakan Erdoğan'ın bir "şeref borcu" olduğunu iddia etti. Devlet ciddiyetinin korunması gerektiğini vurgulayan Yılmaz, şunları ifade etti:
"Artık konuşma değil Şam'ı en ağır biçimde cezalandırma zamanıdır. Türkiye kendisine yapılan her saldırının altında kalmıştır. Bu durum utanç vericidir. Güç, prestij ve güven kaybıdır. 10 yıldır borçla millet beslediniz. Şimdi hesabı ödeme zamanı gelmiştir. Verdiğiniz sözleri tutacaksınız. Büyük devletler Esad'a hak ettiği cezayı verme konusunda şüphe taşımazlar. Esad bu hareketi İsrail'e karşı asla yapamazdı; çünkü alacağı cevabı geçmiş tecrübelerine bağlı olarak peşinen bilmektedir. Ankara'da Amerika-Türkiye-İsrail arasında acil olarak üçlü bir güvenlik zirvesini yapılmalıdır. İsrail-Türkiye ilişkilerinin iyileşmesinin önündeki Başbakan'ın iç politika kaygısıdır. Bu durum Esad'ı güçlendirmektedir. Türkiye-İsrail ilişkileri bugünkü gibi zayıf bir seviyede olmasaydı, Esad Türk uçağını düşürme cesareti dahi gösteremezdi." - Ankara
Son Dakika › Güncel › Mmp Genel Başkanı Yılmaz: 'Vururum Dediniz mi Vuracaksınız' - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.