Japonya'da Fukuşima nükleer santralinde taban suyunda zehirli radyoaktif bir izotopa yüksek seviyelerde rastlandığı bildirildi.
BBC'nin haberine göre, santrali işleten Tokyo Elektrik Enerji Şirketi (Tepco), testlerin, taban suyunda stronsiyum-90 seviyesinin, yasal oranın 30 kat üzerinde olduğunu gösterdiğini açıkladı.
Haberde, taban suyunda aynı zamanda geçerli oranın 8 kat üzerinde trityuma rastlandığı belirtildi.
Japonya'da 2011 yılında deprem ve tsunami felaketinin vurduğu Fukuşima nükleer santrali, son dönemde bir dizi radyoaktif su sızıntısı ve enerji arızalarına sahne olmuştu.
Tsunami, santraldeki reaktörlerin soğutma sistemlerini bozmuştu.
Söz konusu keşifler, Tepco'nun santraldeki taban suyunu, denize boşaltma planı önündeki bir diğer engel olarak değerlendiriliyor. - Ankara
Son Dakika › Teknoloji › Fukuşima Nükleer Santrali - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.