Vali Yenigün'nden 19 Mayıs Kutlama Mesajı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Vali Yenigün'nden 19 Mayıs Kutlama Mesajı

19.05.2012 13:20

Erzincan Valisi Selman Yenigün, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı dolayısıyla bir kutlama mesajı yayınlayarak, tüm vatandaşların bayramını kutladı.

Erzincan Valisi Selman Yenigün, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı dolayısıyla bir kutlama mesajı yayınlayarak, tüm vatandaşların bayramını kutladı.

Yenigün yaptığı yazılı açıklamada, Anadolu'nun dört bir yandan işgal edildiği bir dönemde Mustafa Kemal Atatürk'ün 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'a ayak basması yüce milletinin varoluş mücadelesinin ilk kıvılcımı olduğunu hatırlatarak; "Samsun'da başlatılan bağımsızlık mücadelesi dalga dalga tüm yurda yayılmış, milli birlik ve beraberlik duygusu doruğa ulaşmıştır. Bu açıdan 19 Mayıs 1919, ezelden beri hür yaşamış bir milletin bünyesinde mevcut olan hürriyet aşkını yeniden tutuşturan kıvılcımın düştüğü yer ve tarihin adıdır.

İşgal güçlerinin tüm baskı ve zorlamalarına rağmen Atatürk ve silah arkadaşlarına bağımsızlık yolunda her türlü desteği Erzincan halkı tereddütsüz vermiştir. 19 Mayıs tarihi "bağımsızlık güzergahı"nın önemli duraklarından biri olan Erzincan için de ayrı bir öneme sahiptir. Bağımsızlık Türk milletinin karakteridir. Atatürk'ün önderliğinde verilen milli mücadele de, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması da esasen milletimizin bu vasfını en iyi şekilde ortaya koymaktadır. Milletimiz bunu tesadüfler sonucu değil, stratejik ve akılcı adımlarla, öngörülü yaklaşımlarla ve büyük fedakarlıklarla başarmıştır. Atatürk'ün Türk milletinin var olma mücadelesi açısından son derece önemli olan 19 Mayıs tarihini Türk gençliğine armağan etmesi de büyük anlamlar taşımaktadır. Büyük Önder Atatürk; "Gençler! Vatanın bütün ümit ve istikbali, siz genç nesillerin anlayış ve enerjisine bağlanmıştır. Sizler, yani Yeni Türkiye'nin genç evlatları, yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz. Dinlenmemek üzere yola çıkanlar asla ve asla yorulmazlar" diyerek, Türkiye Cumhuriyeti'nin korunması, gelişmesi ve çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmasının, yetişmekte olan genç kuşaklar sayesinde gerçekleşeceğini belirtmiştir.

Bu konuda en büyük enerji kaynağımız ve geleceğimizin teminatı olan gençlerimiz, içlerinde taşıdıkları sevgi ve heyecanla ülkemizin kalkınmasına katkı verecek en değerli varlıklarımızdır. Onların gözlerindeki ışıltı, bizler için en büyük heyecan kaynağıdır.

19 Mayıs aynı zamanda bir spor bayramıdır. Spor, sağlıklı bir bünye, zararlı alışkanlıklardan uzak durma ve boş vakitleri değerlendirme açısından hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Ayrıca; günümüzde büyük bir sektör haline gelen spor, ülkeler arasındaki rekabette de önemli bir faktördür. Uluslar arası müsabakalarda bayrağımızı birinci olarak göndere çektiren ve ülkemizin adını dünyaya duyuran sporcularımız gurur kaynağımızdır. Erzincan gençliğinden de göğsümüzü kabartacak, başarılar temenni ediyorum.

Bu duygu ve düşüncelerle Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere, silah arkadaşlarını ve aziz şehitlerimizi bir kez daha minnet ve şükranla anarken, tüm vatandaşlarımızın Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nı en içten duygularımla kutlar, sevgi ve saygılarımı sunarım" dedi. - ERZİNCAN

Kaynak: İHA

Son Dakika Yerel Vali Yenigün'nden 19 Mayıs Kutlama Mesajı - Son Dakika


Advertisement