Kuzey Yürüyüşü İstanbul'da Yapıldı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Kuzey Yürüyüşü İstanbul'da Yapıldı

Kuzey Yürüyüşü İstanbul\'da Yapıldı
06.05.2012 13:24  Güncelleme: 15:11

Avrupa Birliği Bakanlığı'nın düzenlediği "Kıtalararası Kuzey Yürüyüşü" İstanbul'dan start aldı.

Finlandiya'da 1920'li yıllarda geliştirilen ve çoğu Kuzey Avrupa ülkesinde, özel olarak tasarlanmış değneklerle yapılan Kuzey Yürüyüşü (Nordic Walking) bugün sabah 08.30'da Bogaziçi Köprüsü'nde yapıldı. Yaklaşık 500 kişinin katıldığı yürüşte, Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Estonya Dışişleri Bakanı Urmas Paet, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Emniyet Müdürü Hüseyin Çapkın ve AB ülkelerinin yabancı misyon temsilcileri de yer aldı. Saat 09.00'da Asya Kıtası'ndan startı verilen "Kıtalararası Kuzey Yürüyüşü", Boğaziçi Köprüsü'nden Avrupa Kıtası'na geçilmesiyle son buldu.

"BİZİM YÜRÜYÜŞÜMÜZ BARIŞA, KARDEŞLİĞE..."

Yürüyüşten önce açıklama yapan Egemen Bağış, "9 Mayıs 'Avrupa Günü' Türkiye'de farklı etkinliklerle kutlanıyor. Bugün anlamlı bir etkinliği Türkiye'de ilk defa gerçekleştireceğiz. İstanbul, Kuzey Yüryüşü'nün merkeze kaymasına şahitlik edecek. Yine bu yürüyüş Avrupa Birliği'nin ekonomik krizinde bütün yükü tek başına üstlenmeye çalışan bazı ülkelere de, yükü paylaşmalırını hatırlatır. Değerli dostlar Türkiye'nin Avrupa Birliği yürüyüşü de Kuzey Yürüyüşü gibi AB için çok ama çok faydalıdır. Bizim yürüyüşümüz barışa, kardeşliğe, dostluğa, adalate, demokrasiye ve iş birliğine olan inancımızın yürüyüşüdür" diye konuştu. İstanbul'da Kuzey Yürüyüşü'ne katılmaktan dolayı çok mutlu olduğunu söyleyen Estonya Dışişleri Bakanı Urmas Paet, "Estonya ve Türkiye gerçek dostlardır. Tabiki bu güzel ilişkinin en önemli amaçlarından birisi de toplumlarımızın yaşam biçimlerin geliştirilmesi ve daha sağlıklı olmalarını sağlamaktır. ve bu noktada bu yaşam standartının en önemli parçası, tüm bireylerin sağlıklı bir yaşam sürmesidir" dedi. İstanbul'un farklılıkların ve kültürlerin bulunduğu şehir olduğunu belirten İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, "İstanbul ve spor üzerine çok şey var. Fakat ben çok geniş bunlardan bahsetmeyeceğim. Sporu yapmak İstanbu'u yaşamak lazım. Programda emeği geçen herkeze teşekkür ediyorum" diye konuştu. Dünya ülkelerinin İstanbul'un gelişmesini takip ettiğini dile getiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise, "İstanbul'da her yıl yaptığımız Avrasya Maratonu'nun 34'üncüsünü bu yıl Kasım ayında yapacağız. ve bu altın kategoride bir yarışma olacak. ve bu da halkın koşusu olarak baktığımızda dünyanın en büyük maratondur. Farklı bir yürüyüş olan Kuzey Yürüyüşü'nü İstanbul'da yapmaktan dolayı mutluyum" şeklinde konuştu.

Kaynak: DHA

Son Dakika Güncel Kuzey Yürüyüşü İstanbul'da Yapıldı - Son Dakika


Advertisement