Güney Akımı projesinin temel atma törenine katılan
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, "Nabucco'nun tabutunun son
çivisinin çakıldığına inansam burada olmazdım" dedi.
Güney Akımı projesinin temel atma töreni için Rusya'nın Karadeniz
kıyısındaki Anapa şehrine gelen Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız,
Türk basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Yıldız, Güney Akım projesinin
bölgeye hayırlı olmasını diledi.
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in 3 Aralık'ta Türkiye'ye düzenlediği
ziyarette Samsun-Ceyhan projesinin gündeme geldiğini belirten Yıldız, projenin
tüm boyutlarıyla ele alındığını söyledi.
Ham petrol fiyatının İstanbul Boğazı'ndan geçişle Samsun-Ceyhan'dan geçişi
arasında fark bulunduğunu doğrulayan Yıldız, bu farkın giderilmesi için özel
şirketlerin çalışması gerektiğinin altını çizdi. Yıldız, Ocak ayının sonuna kadar
söz konusu şirketlerin toplanarak bir sonuca varacaklarını ve çıkacak sonucun
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a iletileceğini ifade etti.
-"Mavi Akım 2 için üçüncü ülke talepleri bekleniyor"-
Mavi Akım 2 projesinin de Rusya ile görüşüldüğünü dile getiren Yıldız ancak
projenin hayata geçmesi için üçüncü ülkelerin talebinin gerektiği konusunda görüş
birliği olduğunu açıkladı.
Rusya ile mevcut anlaşma kapsamında Türkiye'nin 2024'e kadar Batı hattından
gaz alacağını kaydeden Yıldız, hattın kullanımı konusunda Ukrayna ile de bir
sorun olmadığını ifade etti.
Türkiye'nin ileriki yıllarda Güney Akım'dan gaz temin etme ihtimalini
değerlendiren Yıldız, "Elbette alternatif bir yoldur ancak bu konuyu ileriki
dönemde değerlendireceğiz. Şu an bunları konuşmak için erken" dedi.
-"Nabucco ve Güney Akım birbirinin rakibi değil"-
Bazı yabancı yayın organlarında Nabucco'nun gerçekleşme ihtimalinin ortadan
kalktığı yönündeki değerlendirmelere katılmadığını söyleyen Yıldız, "Eğer
Nabucco'nun tabutunun son çivisinin çakıldığına inanmış olsam burada olmazdım"
ifadelerini kullandı.
Yıldız, Nabucco ve Güney Akım türü projelerin orta ve uzun vadede birbirinin
rakibi olmadığını kaydederken, "AB ülkelerinin doğalgaz ihtiyaçlarına
baktığınızda benzer 3-4 projeye daha ihtiyaçları var. O yüzden bu tür projelerin
tümüne olumlu bakıyoruz" dedi.
Türkiye'de doğalgaz depolama merkezleri konusunda yapılan çalışmalara da
değinen Yıldız, her ülkenin kullandığı doğalgazın yüzde 15-20'sini depolama
imkanının olması gerektiğini söyleyerek, "7-8 milyar metrüküpe kadar depolamaya
ihtiyacımız var. Tuz Gölü'ndeki ihaleyi alan Çinli firma yapımına başladı" dedi.
Sinop'ta kurulması planlanan nükleer santralle ilgili sürecin devam ettiğini
belirten Yıldız, sürecin yeni yıl öncesinde sonuçlandırılmasını umduğunu
açıkladı.
Yıldız ayrıca Türkiye'nin Güney Akım'a ortak olarak girmek gibi bir
düşüncesinin olmadığını vurguladı.
Muhabir: Halit Gülşen
Yayıncı: Ogün Duru - MOSKOVA
Son Dakika › Güncel › Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız Rusya'da - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.