Omega 3, Meme Tümörlerini Engelleyebilir - Son Dakika
Son Dakika Logo

Omega 3, Meme Tümörlerini Engelleyebilir

22.02.2013 19:10

Omega 3 bakımından zengin yiyeceklerle beslenmenin meme kanserine yol açan tümörlerin büyümesini engelleyebileceği belirlendi.

Omega 3 bakımından zengin yiyeceklerle beslenmenin meme kanserine yol açan tümörlerin büyümesini engelleyebileceği belirlendi.

Kanada'daki Guelph Üniversitesi'nden David Ma ve ekibinin yaptığı araştırma, omega 3'ün meme tümörlerinin büyümesini yüzde 30 azaltabileceğini gösterdi.

Araştırmacılar, omega 3 yağ asitleri üretmesi ve meme tümörleri geliştirmesi için farelerin genlerini değiştirdi. Bu fareler, sadece tümör geliştirmeye

"programlanan" farelerle karşılaştırıldı.

İlk gruptaki farelerin diğer gruptakilere göre üçte iki az tümör geliştirdiği, bu tümörlerin de yüzde 30 küçük olduğu görüldü..

Bilimadamı Ma, bir besinin tümörün gelişimine ve büyümesine büyük etkisi olabileceğini belirterek, omega 3'ün bu "benzersiz" araştırmada meme tümörlerinin gelişimini engelleyebildiğinin gösterildiğini vurguladı.

Araştırma, "Journal of Nutritional Biochemistry" dergisinde yayımlandı.

Muhabir: Şeyma Tahan

Yayıncı: Murat Taydaş - ANKARA

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Omega 3, Meme Tümörlerini Engelleyebilir - Son Dakika


Advertisement