Büyük Sinagog'da 46 Yıl Sonra İlk İbadet - Son Dakika
Son Dakika Logo

Büyük Sinagog'da 46 Yıl Sonra İlk İbadet

26.03.2015 10:48

Vakıflar Genel Müdürlüğünce restore edilen Avrupa'nın 3'üncü Türkiye'nin en büyük sinagogunda 46 yıl sonra ilk ibadet yapıldı.

Vakıflar Genel Müdürlüğünce restore edilen Avrupa'nın 3'üncü Türkiye'nin en büyük sinagogunda 46 yıl sonra ilk ibadet yapıldı.Türk Musevi Cemaati Başkanı İshak İbrahimzadeh'in de katıldığı ibadette duayı Büyük Sinagog'da en son ibadeti yaptıran rabbi (Yahudi din adamı) David Azuz yaptırdı. Tevrat'ında getirildiği Büyük Sinagog'da 10 Emir  ve ilahiler okundu.Rabbi Azuz, 46 yıl aradan sonra yeniden Büyük Sinagog'da ibadete katılmanın heyecan verici olduğunu söyledi.Azuz, restorasyona emeği geçenlere teşekkür ederek, "Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç olmak üzere emeğe geçenlere teşekkür ediyorum"Bu arada Sinagog'a giden yola Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, "Kadim komşularımız evinize hoşgeldiniz" pankartı astırdı.Sinagog'un açılış töreni öğleden sonra gerçekleşecek. .

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Büyük Sinagog'da 46 Yıl Sonra İlk İbadet - Son Dakika


Advertisement