Petkim Petrokimya Holding sahası içerisinde kurulması planlanan Star Rafinerisi hafriyat alanında, bugün saat 20.30 sıralarında, ilk belirlemelere göre, elektrik tellerinin ağaçlara çarpması sonucu yangın başladı. Rüzgarında etkisiyle kısa sürede ormanlık alana yayılan alevlere Petkim'in itfaiye araçlarının yanı sıra İzmir Orman Blge Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, Büyükşehir Belediyesi Aliağa İtfaiye ekipler ve çevredeki kuruluşlar olan TÜPRAŞ ve Gemisöküm ve Demirçelik fabrikalarının itfaiye ekipleri müdahale ediyor. Bölgede bulunan Tüpraş ham petrol tankları ve Petkim'in kimyasal madde tanklarının bulunması tedirginlik yaratttı. Rüzgarın TÜPRAŞ'ın tanklarına ters estiği açıklandı. Yangın bölgesinin 35 yıl önce Petkim'in Aliağa'ya kurulması sırasında dikilen çam ağaçlarından oluştuğu kaydedildi.
Haber-Kamera: Şahap AVCI/ ALİAĞA (İzmir), (DHA)
(Tür: Yurt)
Son Dakika › Güncel › Petkim Güvenlik Sahası İçinde Orman Yangını - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.