Olimpiyatlara katılacak sporcuların ulaşımını
kolaylaştırmak için yolun en akıcı şeridinin sporcu ve yetkililerin kullanımına
tahsis edilmesi, Londralı sürücüleri zor durumda bıraktı.
Yaklaşık yüz yıllık bir altyapısı bulunan Londra Metrosu'ndaki rutin
gecikmeler, olimpiyatlar için yeniden düzenlenen otobüs saatleri ve tarihi dokuyu
muhafaza etmek adına kullanılmaya devam eden dar yollar, Londra trafiğini olumsuz
etkilemiyormuş gibi yetkililerin, ulaşımı kolaylaştırmak için yollardaki
şeritleri düzenleyen "VIP şerit" uygulaması, Londralı sürücülerin tepkisini
çekti.
Londralı sürücüler, yeni uygulamayla olimpiyatlar boyunca toplu taşım
araçlarının kullandığı sol şeridi kullanmak durumunda kalırken, sporcu ve olimpik
yetkililer ise yalnızca kendi kullanımlarına sunulmuş ve trafiğin daha hızlı
aktığı sağ şeridi kullanacak.
Sporcular, olimpik yetkililer, basın mensupları, acil durum hizmetleri ve
olimpiyatların pazarlama partnerlerinin kullanımıyla kısıtlanan şeritleri ihlal
eden sürücülere ise 130 sterlin (202 Amerikan doları) ceza kesilecek.
Britanya Otomobil Federasyonu'nda yol ve ulaşım politikalarının başındaki
Paul Watters, sürücülerin kafasının, değişen güzergahlar, kısıtlanan şeritler ve
yasaklı park alanları yüzünden karışık olduğunu belirterek, "Biraz zor ve
karmaşık olacağını biliyoruz ama iyi olacağını ummak dışında yapacağımız bir şey
yok" diye konuştu.
Şeridi kullanamayacağı belirtilen taksi şoförleri de, uygulamayla
müşterilerin gitmek istediği yere hem daha pahalı hem de daha geç ulaşacağını
dile getirdi.
Uygulamayı protesto eden Birleşik Taksiciler Odası'ndan Lee Osborne,
uygulama yüzünden müşterileri, istedikleri noktada indirmenin mümkün
olamayacağını ifade etti.
Muhabir: Hüseyin Burak Demirer - AP
Yayıncı: Mehmet Tevfik Erçetin - ANKARA
Son Dakika › Spor › Olimpiyatlar Londralı Sürücüleri Zor Durumda Bıraktı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.