Kazakistan'da Şarbon Alarmı: 8 Kişi Öldü - Son Dakika
Son Dakika Logo

Kazakistan'da Şarbon Alarmı: 8 Kişi Öldü

Kazakistan\'da Şarbon Alarmı: 8 Kişi Öldü
23.06.2016 21:12

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, 19 Haziran'da 8 kişinin şarbon hastalığı şüphesiyle hastahaneye kaldırıldığı, bir gün sonra iki hastanın hayatını kaybettiği, 6 kişinin yoğun bakımda tedavi altında olduğu ifade edildi.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, 19 Haziran'da 8 kişinin şarbon hastalığı şüphesiyle hastahaneye kaldırıldığı, bir gün sonra iki hastanın hayatını kaybettiği, 6 kişinin yoğun bakımda tedavi altında olduğu ifade edildi.

Başbakanlıktan yapılan yazılı açıklamada ise Başbakan Karim Masimov'un Hastane Başhekimi Candarbek Bekşin ile yaptığı görüşmede, Karaganda'daki şarbon hastalığının ele alındığı bildirildi.

Bekşin, görüşmede, köyde karantina ilan edildiğini ve et ürünlerinin satılmasının yasaklandığını, durumun kontrol altında olduğunu aktardı.

Başbakan Masimov da şarbon hastalığının yayılmasının önlenmesi talimatını verdi, gelecek hafta Karganda eyaletine yapacağı ziyarette olayla ilgili ayrı bir toplantı düzenleyeceğini söyledi.

Tüketici Haklarını Koruma Komitesi'nden yapılan açıklamaya göre, Karaganda eyaletine bağlı Erkindik köyündeki bir ailenin hasta ineğini keserek 11 aileye dağıtması sonucu 8 kişiye şarbon bulaştı.

Kaynak: Hürriyet

Son Dakika Dünya Kazakistan'da Şarbon Alarmı: 8 Kişi Öldü - Son Dakika


Advertisement