Osmaniye'de Bir İnek Dördüz Buzağıladı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Osmaniye'de Bir İnek Dördüz Buzağıladı

Osmaniye\'de Bir İnek Dördüz Buzağıladı
22.10.2013 15:18

İneğin sahibi Geçit: "İnek, doğan yavrusunu yalarken ikincisi doğdu, 'bu ikizmiş' dedik. Daha sonra üçüncüsü doğdu. Dördüncüsü ise ölü doğdu" Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürü Sağlam: "5 yıld...

Tüysüz beldesinde bir inek biri ölü 4 dişi buzağı doğurdu.

Fatih Mahallesi'nde yaklaşık 10 yıldır hayvancılıkla uğraşan Ahmet Geçit'in ineği, 15 gün önce doğum yaptı. İnek, veteriner hekim müdahalesi olmadan gerçekleşen doğumda 4 dişi buzağı dünyaya getirirken yavrularından biri doğum esnasında öldü.

Doğum sırasında ilk buzağıyı görünce heyecanlandıklarını anlatan Geçit,  "İnek, doğan yavrusunu yalarken ikincisi doğdu, 'bu ikizmiş' dedik. Daha sonra üçüncüsü doğdu. Dördüncüsü ise ölü doğdu" dedi.

İneklerinin bu kadar çok yavrulamasına sevindiklerini, buzağıların sağlık durumunun iyi olduğunu anlatan Geçit, ancak annelerinin buzağılara yetecek kadar sütü olmadığını belirterek, "Bu yüzden başka ineklerden sağdığımız sütle yavruları besliyoruz" diye konuştu.

Geçit'i ziyaret eden Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü İbrahim Sağlam ise 5 yıldır bu mesleğin içinde olduğunu ilk defa dördüz doğumla karşılaştığını söyledi. Sağlam, "Bilindiği gibi bitkilerde 1'e 10, 1'e 20, 1'e 30 gibi verimden bahsedilir. Bugün bakıyoruz senkronizasyon yöntemiyle ikiz, üçüz, hatta dördüze kadar yavru alındığı görülüyor. İnşallah bu yavruların gelişimini de biz takip edeceğiz" dedi.

Veteriner hekim Bünyamin Akın da il genelinde çok sayıda ineğe senkronizasyon yönetimiyle doğum yaptırdıklarını ve bunlardan Ahmet Geçit'in ineğinin ise dördüz doğum yapma başarısı gösterdiğini kaydetti. - Osmaniye

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Osmaniye'de Bir İnek Dördüz Buzağıladı - Son Dakika


Advertisement