Mide Asidini Azaltan İlaçların Uzun Süre Kullanılması Bunamaya Neden Olabilir' - Son Dakika
Son Dakika Logo
Son Dakika Uygulamayı yükle! YÜKLE

Mide Asidini Azaltan İlaçların Uzun Süre Kullanılması Bunamaya Neden Olabilir'

Google algoritmasına bırakmayın, okuyacağınız haberi siz seçin! Tıkla ve ekle

MEDISTATE Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Emin Ersoy, reflü tedavisinde kullanılan mide asidini azaltan ilaçların çok uzun süre kullanılmasının bunama, böbrek yetmezliği ve kadınlarda osteoporoza neden olduğunu söyledi.

MEDISTATE Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Emin Ersoy, reflü tedavisinde kullanılan mide asidini azaltan ilaçların çok uzun süre kullanılmasının bunama, böbrek yetmezliği ve kadınlarda osteoporoza neden olduğunu söyledi. Prof. Dr. Ersoy, 2016 yılında bilimsel bir dergi olan JAMA Dergisi'nde yayınlanan araştırma sonucunun bu yan etkileri ortaya koyduğunu belirtti. Prof. Dr. Ersoy ayrıca reflü hastalığının en çok yoğun stres altındaki İstanbul ve çevresinde yaşayan insanlarda olduğunu açıkladı.

Kaynak: DailyMotion.com