Aksaray Devlet Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Dr. Sinan İnci, kalp rahatsızlığı olan hastaların doktor kontrolü altında oruç tutmaları gerektiğini bildirdi.
İnci, yaptığı yazılı açıklamada, yaklaşan Ramazan ayında kalp rahatsızlığı bulunan hastaların doktor kontrolü altında oruç tutması ve doktorların uyarılarını dikkate almaları gerektiğini belirtti.
Hastaların özellikle iftar ve sahurda bol bol su tüketmeleri gerektiğini belirten İnci, şunları kaydetti.
"Oruç tutmak isteyen kalp hastaları midelerini katı ve yağlı yiyeceklerle doldurmamalıdır. Sulu gıdalardan almalı ve bol miktarda meyve tüketilmeliler. Bütün gün aç ve susuz geçirildiği için bu dönemde aşırı su kaybı çok olmaktadır. İftarda hızlı bir şekilde yemek yenmemeli. Ayrıca iftarda üst üste sigara içilmesi de çok tehlikelidir." - Aksaray
Son Dakika › Yerel › Aksaray Devlet Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Dr. İnci Açıklaması - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.