Düzce'de Amerikan Beyaz Kelebeği'ne Karşı Mücadele - Son Dakika
Son Dakika Logo

Düzce'de Amerikan Beyaz Kelebeği'ne Karşı Mücadele

11.08.2012 13:20

Düzce'de Amerikan Beyaz Kelebeği'ne karşı "2.döl" mücadelesi başlatıldı.

Düzce'de Amerikan Beyaz Kelebeği'ne karşı "2. döl" mücadelesi başlatıldı.

Efteni Gölü ve çevresindeki köylerde yürütülen çalışmaları yerinde inceleyen Düzce Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürü Harun Kabaoğlu, yapılan arazi çalışmalarında Amerikan Beyaz Kelebeği'nin "2. döl" larva çıkışlarının görüldüğünü ve larvaların ağlarını oluşturduklarını söyledi.

Köy ve tarla yollarında ilaçlama çalışması başlattıklarını bildiren Kabaoğlu, şöyle konuştu:

"Efteni Gölü ve çevresindeki 35 köyde Düzce Ziraat Odası ve köy muhtarlarımız işbirliğiyle 5 ekiple 2. döl için mücadele ediyoruz. Mücadelemiz önümüzdeki hafta da devam edecek. Sağlıklı bir sonuç elde edilebilmesi için üreticilerin de kendilerine ait bahçelerde larvalar henüz ağlarını terk etmeden ağ keseciklerini budama makası ile kesmelidir. Üreticilerimiz İl Müdürlüğümüze gelerek reçete yazdırmak suretiyle ilacı temin edebilirler."

Muhabir: Ömer Ürer

Yayıncı: Murat Paksoy - DÜZCE

Kaynak: AA

Son Dakika Yerel Düzce'de Amerikan Beyaz Kelebeği'ne Karşı Mücadele - Son Dakika


Advertisement