Haftada 3 Şekerli ve Gazlı İçecek Meme Kanseri Riskini Artırabilir - Son Dakika
Son Dakika Logo

Haftada 3 Şekerli ve Gazlı İçecek Meme Kanseri Riskini Artırabilir

Haftada 3 Şekerli ve Gazlı İçecek Meme Kanseri Riskini Artırabilir
30.06.2014 15:11

Haftada sadece 3 şekerli ve gazlı içecek meme kanseri riskini artırabiliyor.

Haftada sadece 3 şekerli ve gazlı içecek meme kanseri riskini artırabiliyor.

Kanada'daki Laval Üniversitesi'nden bilim adamlarının araştırması, şekerli ve gazlı içecek tüketiminin meme hücrelerinin sayısının, dolayısıyla meme kanseri riskinin artmasına yol açabileceğini gösterdi.

Meme dokusundaki artışın mamografi tümörün belirlenmesini zorlaştırdığı da belirtildi.

Araştırmaya yaklaşık yarısı menopoza girmiş 1555 kadın katıldı. Katılımcılara haftada ne kadar gazlı içecek içtikleri soruldu ve kadınların meme dokuları incelendi.

Haftada 3 kutudan fazla gazlı içecek tüketenlerin meme yoğunluğunun yüzde 29,6 fazla olduğu görüldü.

Şekerin hücrelerin, dolayısıyla meme dokularının artışına yol açtığını ortaya koyan araştırmanın sonuçları Avrupa Üreme ve Embriyoloji Derneği'nin konferansında sunuldu. - Ankara

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Haftada 3 Şekerli ve Gazlı İçecek Meme Kanseri Riskini Artırabilir - Son Dakika


Advertisement