Binevler Mahallesi'nde bulunan Şairler Parkı önünde toplanan ve aralarında Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkan Yardımcısı Zeki Korkutata, Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Tayfun Arık ve Halk Sağlığı Kahramanmaraş İl Müdürü Dr. Ahmet Yener'in de bulunduğu 100 kişilik grup, Hanefi Mahçiçek Bulvarı'nda yaklaşık 2 kilometre yürüdü. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkan Yardımcısı Zeki Korkutata, bakanlık tarafından başlatılan etkinlik kapsamında her ayın son pazar günü farklı bir kentte yürüyüş düzenlediklerini söyledi. Korkutata, beden kitlesi ortalamanın üzerinde olan nüfusların takip ettiklerini belirterek şunları kaydetti: "Biz Sağlık Bakanlığı olarak 2014 yılını 'Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Yaşam Yılı' olarak ilan etmiştik. Tüm Türkiye genelinde formel olarak her ayın son pazar günü personelimizle beraber yürüyoruz. Bugün Kahramanmaraş'tayız. Şairler Parkı'nda başladık ve yürüyoruz. Bu vesileyle halkımıza bir farkındalık oluşturmak, kronik hastalıklar ve obezitenin sakıncalarıyla yürüyüşlerimizi devam ettiriyoruz ve yıl sonuna kadar devam edeceğiz. Bununla beraber aile hekimliklerimiz tarafından nüfusların taranması ve beden kitlesi ortalamanın üzerinde olan nüfuslarımızla ilgili takiplerimiz de sürüyor."
Obezite ve kronik hastalıklara yürüyüşle dikkat çeken gruba, etkinlik sonunda su ve obeziteyle mücadele için tavsiye edilen karpuz ikram edildi.
Son Dakika › Güncel › Kahramanmaraş'ta 'Sağlıklı Yaşam ve Hareket Yılı' Yürüyüşü - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.