Kırgızistan'da Kumtor'daki İşçiler Sokağa İndi - Son Dakika
Son Dakika Logo

Kırgızistan'da Kumtor'daki İşçiler Sokağa İndi

Kırgızistan\'da Kumtor\'daki İşçiler Sokağa İndi
13.12.2013 09:06

İşçiler, maden yolu üzerindeki gösterilerin sona ermesini istiyor.

Kırgızistan'da Kanadalıların işlettiği Kumtor altın madeninde çalışan Kırgız işçiler, bölgede yerel halkın düzenlediği gösterilerin sona ermesi için sokaklara döküldü.

Issık Göl eyaletinin merkezi Karakol kent idaresi önünde toplanan işçiler, bölge halkının gösterilerinden rahatsız olduklarını dile getirdi.

Kumtor altın madeninin kamulaştırılmasını talep eden, madene giden yolun üzerindeki Jeti Oğuz ilçesine bağlı Saruu köylülerinin gösterilerine son verilmesini isteyen işçiler, olaylardan güvenlik güçleri ile meclisi sorumlu tutarak, "Madene giden yol sürekli açılıp kapatılıyor. Yol üstünde hep gösteri var. Güvenliğimiz yok. Madene her gün 6-7 saatte ulaşıyoruz. Yollar açık olsa, işimize 1,5 saatte ulaşabiliriz" dediler.

Geçen ay,  hükümetten altın madeninin kamulaştırılması talebinde bulunan göstericilere polis müdahale etmiş, olaylar sırasında hükümetin özel temsilcisi Emilbek Kaptagayev göstericilerce rehin alınmıştı. Yaklaşık 20 kişinin gözaltına alındığı olayların ardından Saruu köy sakinleri, polisin baskın düzenleyerek gösteriye katılanların gözaltına alacağı endişesiyle köyün giriş ve çıkışlarını kapatmıştı.

Eyalet Emniyet Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada, haklarında açılan davalardan kaçmak için köylülerin bir kısmının başvurdukları davranışın yasalara aykırı olduğu belirtilmişti. - Ankara

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Kırgızistan'da Kumtor'daki İşçiler Sokağa İndi - Son Dakika


Advertisement