Güneydoğu Avrupa Savunma Bakanları
toplantısı için Bosna-Hersek'in başkenti Saraybosna'da bulunan Milli Savunma
Bakanı İsmet Yılmaz, başkentte Türkiye İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı (TİKA)
tarafından kurulan Srebrenitsa Galerisini ve tarihi Başçarşıyı gezdi.
Bosna-Hersek Savunma Bakanlığı tarafından düzenlenen Güneydoğu Avrupa
Savunma Bakanları toplantısına katılan Yılmaz, daha sonra Türkiye'nin Saraybosna
Büyükelçisi Ahmet Yıldız ile Saraybosna'nın tarihi mekanlarını ziyaret etti.
TİKA desteği ile kurulan ve 1995'te soykırıma sahne olan Srebrenitsa'da
yaşananları yansıtan fotoğraf ve belgelerden oluşan Srebrenitsa Galerisi'ni
ziyaret eden Yılmaz, galeride yer alan fotoğrafları çeken ünlü Boşnak fotoğraf
sanatçısı Tarık Samarah'tan fotoğraflar hakkında bilgi aldı.
Milli Savunma Bakanı Yılmaz daha sonra Türkiye'nin Saraybosna
Büyükelçiliği'ne geçti. Bakan Yılmaz burada, Türkiye'nin Saraybosna Büyükelçisi
Ahmet Yıldız, Askeri Ataşe Kurmay Albay Mehmet Nail Yiğit ve Bosna-Hersek'in eski
savunma bakanlarından Selmo Cikotiç ile görüştü.
Bakan Yılmaz, Türkiye'nin Saraybosna Büyükelçiliği'nin ardından
Bosna-Hersekle İlişkileri Geliştirme Merkezi'ni (BİGMEV) ziyaret etti. BİGMEV'in
Başkanı Muzzafer Çilek'ten merkezin çalışmalarına ilişkin bilgi alan Yılmaz, iki
ülke arasındaki mevcut iyi ilişkilerin ekonomik alana da taşınması amacıyla
çeşitli faaliyetler yürüten merkezi gezdi.
Güneydoğu Avrupa Savunma Bakanları toplantısına 14 ülkeden katılan bakan ve
üst düzey yöneticiler için başkent Saraybosna yakınındaki Yahorina'da düzenlenen
resepsiyona iştirak eden Yılmaz, Bosna Hersek'teki temaslarını tamamlayarak bu
akşam Türkiye'ye dönecek.
Muhabir: Zlatan Kapiç
Yayıncı: Serkan Fidan - SARAYBOSNA
Son Dakika › Güncel › Milli Savunma Bakanı Yılmaz, Bosna Hersek'te - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.