Samsung, Fabrikalarında Ölen İşçilerin Ailelerinden Özür Diledi - Son Dakika
Son Dakika Logo
BBC

Samsung, Fabrikalarında Ölen İşçilerin Ailelerinden Özür Diledi

23.11.2018 14:11  Güncelleme: 14:54

Elektronik devi Samsung, fabrikalarında çalıştıktan sonra kanser ve diğer ağır hastalıklara yakalanan çalışanlarından özür diledi.

Güney Koreli elektronik devi Samsung, yarı iletken fabrikalarında çalıştıktan sonra kanser ve diğer ağır hastalıklara yakalanan çalışanlarından özür diledi. 118 kişinin, fabrikalarda tehlikeli kimyasallarla temas etmeleri sonucu öldüklerine inanılıyor. Samsung Yönetim Kurulu Eş Başkanı Kim Ki-nam, kurbanlar ve ailelerine çok üzgün olduklarını ve şirketin işçilerin karşılaştıkları sağlık riskleri konusunda duyarlı davranmadığını söyledi.

133 BİN DOLARA KADAR TAZMİNAT BAŞVURUSU

Hayatını kaybeden işçilerin başkent Seul'un güneyindeki fabrikalarda çalıştıkları belirtiliyor. Samsung, daha önce 1980'li yılların ortalarından itibaren fabrikalarında çalışan işçilerin kişi başına 133 bin dolara kadar tazminat başvurusu yapmalarını kabul etmişti.

"ÖZÜR YETERLİ DEĞİŞ AMA KABUL EDECEĞİZ"

Hayatını kaybedenlerin yakınlarının kurduğu grubun lideri Samsung'un özrünün yeterli olmadığını ama yine de kabul edeceklerini söyledi. Tazminat, kanser, nadir görülen hastalıklar ve işçilerin çocuklarının karşılaştığı düşük ve doğuştan gelen hastalıkları kapsıyor.

Kaynak: BBC

Son Dakika Güncel Samsung, Fabrikalarında Ölen İşçilerin Ailelerinden Özür Diledi - Son Dakika

BBC

Advertisement