Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın uzay görevi tamamlandı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın uzay görevi tamamlandı

09.02.2024 17:20  Güncelleme: 22:30

Alper Gezeravcı'nın uzay yolculuğu, SpaceX'e ait Dragon kapsülünün fırlatılmasıyla başladı. ISS'de geçirdiği sürede 13 bilimsel deneye imza atan Gezeravcı ve ekibi, bugün Florida'da okyanusa iniş yaptı.

Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın 19 Ocak'ta başlayan uzay görevi, bugün Dünya'ya inişiyle tamamlanmış oldu.

Gezeravcı'nın uzay yolculuğu, SpaceX'e ait Dragon kapsülünün Florida'daki Kennedy Uzay Merkezi'nden 19 Ocak'ta başarıyla fırlatılmasıyla başladı. Gezeravcı Uluslararası Uzay İstasyonu'nda (ISS) geçirdiği sürede 13 bilimsel deneye imza attı. Gezeravcı ve ekibi için 2 Şubat'ta ISS'de veda töreni gerçekleştirildi. Dönüş için planlanan ilk tarih olarak 3 Şubat belirlenirken hava koşullarının elverişli olmamasından dolayı ekibin ISS'den ayrılması 3 kez ertelenmişti.

7 Şubat Çarşamba günü ISS'den ayrılan mürettebatı taşıyan Dragon kapsülünün, bugün ABD yerel saatiyle 08.30'da(TSİ 16.30 civarı) Florida'da Daytona Beach bölgesinde okyanusa iniş yaptı.

Kaynak: DHA

Son Dakika Güncel Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın uzay görevi tamamlandı - Son Dakika


Advertisement