(ANTALYA) - Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Uygulamalı Yörük Oyunları Çalıştayı'nda, "Yörük kültürü, geleceğe miras bırakacağımız; bizi üretken kılan, moralimizi yüksek tutan, gelişmiş toplumların da çekirdeğini oluşturan bir kültürdür. Yerelden evrensele bizi geleceğe taşıyacak bir değerdir Yörük kültürü. Yapacağımız her katkı gelecekle ilgili bizi çoğaltır" diye konuştu.
Uysal, Akdeniz Üniversitesi Yörük Kültürü Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin (YÖRKAM) Atatürk Konferans Salonu'nda düzenlediği Uygulamalı Yörük Oyunları Çalıştayı'na katıldı. Çalıştayda; Börü, Gübüdük, Kös, Aksir, Babıç Yandı, Cıngıldak, Follukfos, Terzi ve Şevt gibi oyunların kuralları, teknikleri, amaçları ve oynanış biçimlerine ilişkin sunumlar gerçekleştirildi. Konuşmacılar, oyunların kuşaktan kuşağa aktarılmasının kültürel hafızayı koruma açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
"Yapacağımız her katkı gelecekle ilgili bizi çoğaltır"
Uysal, çocukların bugünün yaşamında ekran bağımlılığı, obezite gibi sorunlarla sık karşılaştığını belirterek geleneksel açık hava oyunlarının değerine dikkati çekti. Uysal, "Çocuklarımızı bu rahatsızlıklardan korumanın panzehri onlara açık hava oyunlarını öğretmek, bu kültürü aktarmak ve fiziki mekanlarda bu oyunları oynamalarını sağlamaktır" dedi.
Muratpaşa Belediyesi'nin her yıl düzenlediği Yörük çalıştaylarına da değinen Uysal, "Umuyorum ki son 10 yılda yaptığımız Yörük çalıştaylarına, yazılı kaynakları artırmaya ve temaları derinleştirmeye yönelik çok daha iyileri eklenir. Yörük kültürü, geleceğe miras bırakacağımız; bizi üretken kılan, moralimizi yüksek tutan, gelişmiş toplumların da çekirdeğini oluşturan bir kültürdür. Yerelden evrensele bizi geleceğe taşıyacak bir değerdir Yörük kültürü. Yapacağımız her katkı gelecekle ilgili bizi çoğaltır" ifadelerini kullandı.
Son Dakika › Güncel › Yörük Kültürü Çalıştayı Antalya'da Gerçekleşti - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.