Êzidî'ler Kurultayda Bir Araya Geldi - Son Dakika
Son Dakika Logo

Êzidî'ler Kurultayda Bir Araya Geldi

Êzidî\'ler Kurultayda Bir Araya Geldi
09.06.2014 16:58

Çoğu Batman ve Beşiri'den giden Êzidî'ler, Almanya'da kurultayda bir araya geldiler.

Êzidî Dernekleri Federasyonu'nun 9'ncu Kurultayı Almanya'nın Celle kentinde 500 delegenin katılımıyla başladı.

Gün boyu devam edecek kurultayda konuşan federasyon eşbaşkanı Batman- Beşiri Nüfusuna kayıtlı Feleknaz Uca, Êzidîlerin üzerinde katliam ve baskının devam ettiğini belirterek, "Bunun bilinciyle hareket edelim" dedi.

Beşiri İlçesindeki arazi meselelerinden, Irak Kürdistan Bölgesindeki Êzidî katliamlarına ve Rojava'da yaşanan olaylara değinen Uca, her alanda Êzidîlerin katledildiğini ifade etti.

Uca, "Biz kongremizi böylesi bir dönemde gerçekleştiriyoruz. Onun için bütün Êzidîlere, kendi kimliğine, kültürüne ve örgütlülüğüne sahip çıkma çağrısı yapıyorum" dedi.

Kaynak: Temsilci

Son Dakika Yerel Êzidî'ler Kurultayda Bir Araya Geldi - Son Dakika


Advertisement