Afganistan'ın batısındaki Herat vilayetinde 10 Taliban üyesi silahlarını yetkililere bırakarak, teslim oldu.
Herat Valisi Said Fazlullah Vahidi, düzenlediği basın toplantısında, militanların kendi isteği üzerine yanlarındaki silahlarıyla teslim olduğunu belirtti.
Teslim olan militanların daha önce çeşitli bölgelerde eylemler düzenlediğini ifade eden Vahidi, söz konusu kişilerin Barış Programı'na katılmasının önemli olduğunu vurguladı.
Vahidi, geçen iki yıl içinde yüzlerce militanın saf değiştirdiğini ifade ederek, "Barış Programı savaş bitene kadar devam edecektir. Afganistan'ın barışa ihtiyacı var" dedi.
Teslim olan militanlardan Said Aka, bundan sonraki hayatında Afgan Güvenlik Güçlerine yardımcı olacağını söyledi. Geçmişte yaptığı hatalardan dolayı pişman olduğunu kaydeden Said Aka, diğer militanlara da silahlarını bırakması çağırısında bulundu. Said Aka, Afganistan'da barış olmadan hiçbir şeyin ilerlemeyeceğinin altını çizdi.
Barış Programı'nın başlamasıyla ülke genelinde binlerce Taliban üyesi teslim olurken, saldırılar halen devam ediyor. - Kabil
Son Dakika › Güncel › Afganistan'da 10 Taliban Üyesi Silah Bıraktı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.