Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 27 Ekim'de internet sunucularında meydana gelen bir elektronik kart sorununun e-İzin sisteminin de bulunduğu çevre uygulamalarında kesintiye yol açtığını ancak herhangi veri kaybı veya verilerin çalınması durumunun söz konusu olmadığını bildirdi.
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, bazı medya organlarında Çevre ve Şehircilik Bakanlığının çevre izinlerinin verildiği internet sunucusunda yaşanan soruna ilişkin gerçek dışı haber ve değerlendirmelerin yer aldığı belirtildi.
Çevreye kirletici etkisi bulunan faaliyet ve tesislerin almak zorunda olduğu izinler ve atık yönetimi konusundaki lisanslar yerine, 1 Nisan 2010'dan itibaren bütüncül yaklaşım stratejisi çerçevesinde tek çevre izni uygulamasına geçildiğine işaret edilen açıklamada, bu tarihten itibaren "çevre izin ve lisans uygulaması"nın başarıyla sürdürüldüğü vurguladı.
Bakanlığın sunucularında 27 Ekim'de meydana gelen elektronik kart sorununun, e-İzin sisteminin de bulunduğu çevre uygulamalarında kesintiye neden olduğu bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Ancak bazı basın yayın organlarında yer aldığı gibi herhangi veri kaybı veya verilerin çalınması durumu söz konusu değildir. İlgili iddialar da gerçek dışıdır. Sorunun ilgili Genel Müdürlük tarafından giderilmesini müteakip, e-İzin sistemi en kısa zamanda devreye alınacaktır. Ayrıca e-İzin sistemin devrede olmadığı süreler dikkate alınarak işletmelerin herhangi mağduriyet yaşamamaları için gerekli ek süreler verilecektir." - Ankara
Son Dakika › Güncel › Çed'de Serverin Çöktüğü ve Kritik Bilgilerin Silindiği İddiası - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.