Elektronik Atıklar Çevreci Komşu Kart'ta - Son Dakika
Son Dakika Logo

Elektronik Atıklar Çevreci Komşu Kart'ta

04.01.2018 11:14

Muratpaşa Belediyesi, Çevreci Komşu Kart kapsamında aldığı elektronik atıkların geri dönüşümünde yılın ilk toplamasını yaptı.

Muratpaşa Belediyesi, Çevreci Komşu Kart kapsamında aldığı elektronik atıkların geri dönüşümünde yılın ilk toplamasını yaptı.

Muratpaşa Belediyesinden yapılan yazılı açıklamaya göre, içerdikleri radyoaktif maddeler, tozlar, halojenli bileşikler, ağır metaller gibi toksik maddeler nedeniyle çevre ve insan sağlığına ciddi ölçüde zarar veren elektronik atıklar, kısaca e-atıkların Çevreci Komşu Kart kapsamında toplanmasına başlandı.

Bu çalışmayla evlerde artık kullanılmayan ya da kullanılamaz durumda olan beyaz eşyalar, buzdolapları, soğutucular, cep telefonları, televizyonlar, monitörler, aydınlatma ekipmanları ve küçük beyaz eşyalar, tıpkı ambalaj atıklarında olduğu Çevreci Komşu Kart'la geri dönüşüm zincirin bir parçası haline gelmesi hedefleniyor.

E-atıklarını geri dönüşümü kapsamında ilk toplama da yapıldı.

Muratpaşa'da 9 ayrı adresten aralarında televizyon, buzdolabı, bulaşık makinesi, vantilatör, modem, cep telefonu, video kamera gibi 56 parça e-atık adreslerden alındı.

Bunun karşılığında 248 lira tutarında kredi puan Çevreci Komşu Kartlara yüklendi.

E-atıklarını Çevreci Komşu Kart kapsamında değerlendirmek isteyen Muratpaşa sakinleri, 444 80 07 numaralı çağrı merkezine açık adres ve teslim edecekleri e-atığın ne olduğunu belirterek, kayıt oluşturulmasının ardından atıkların evlerinden almalarını sağlayabiliyor.

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Elektronik Atıklar Çevreci Komşu Kart'ta - Son Dakika


Advertisement