Kuzey Kore Nükleer Güçlerini Artırma Hedefinde - Son Dakika
Son Dakika Logo

Kuzey Kore Nükleer Güçlerini Artırma Hedefinde

23.06.2026 11:22

Kuzey Kore, nükleer varlıklarını artırarak dünyayı geride bırakma hedefini sürdürüyor.

Kuzey Kore'nin, "dünyayı geride bırakma" hedefiyle nükleer varlıklarını daha da artırma çabasında olacağı bildirildi.

Yonhap'ın Kore Merkezi Haber Ajansına (KCNA) dayandırdığı haberine göre Kim, partisinin yılın ilk yarısını değerlendirdiği toplantıda ülkesinin silah kapasitesine ilişkin konuştu.

Toplantıda, Kuzey Kore'nin nükleer güçlerini genişletme taahhüdü yeniden teyit edildi ve bu güçler, ulusun "askeri egemenliğinin özü" ve "savaşı caydırma veya savaşma stratejisinin uygulanmasının temel taşı" olarak tanımlandı.

Toplantı sonrasında yayımlanan raporda, Kim'in "dünyayı geride bırakma hedefiyle, güçlü savunma varlıklarını artırmak için durmaksızın dinamik şekilde çalışma görevini ortaya koyduğu" belirtilerek, "Nükleer teknolojiyi temel alarak, daha kapsamlı, yenilikçi ve cesaret verici planlar, artan bir hızla hayata geçirilecek." ifadesine yer verildi.

Toplantıda, "nükleer silah devleti konumunu tam olarak kullanmanın, çok yönlü olarak karmaşıklaşan öngörülemeyen uluslararası askeri ve siyasi durumla aktif ve güvenli şekilde başa çıkmanın en doğru ve benzersiz yolu" olduğu kaydedildi.

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Kuzey Kore Nükleer Güçlerini Artırma Hedefinde - Son Dakika

Sizin düşünceleriniz neler ?

    SonDakika.com'da yer alan yorumlar, kullanıcıların kişisel görüşlerini yansıtır ve sondakika.com'un editöryal politikası ile örtüşmeyebilir. Yorumların hukuki sorumluluğu tamamen yazarlarına aittir.

Advertisement