Organlarıyla 3 Kişiye Hayat Verdi - Son Dakika
Son Dakika Logo

Organlarıyla 3 Kişiye Hayat Verdi

Organlarıyla 3 Kişiye Hayat Verdi
10.05.2012 10:47

Ordu'da geçirdiği trafik kazasında ölen 19 yaşındaki Bülent Emre Yazgan'ın organları, Erzurum'da 3 kişiye hayat verdi.3 Mayıs'ta meydana gelen trafik kazasında yaşamını yitiren ve böbrek hastası arkadaşına "Sana böbreğimi vereceğim" diyen Bülent...

Ordu'da geçirdiği trafik kazasında ölen 19 yaşındaki Bülent Emre Yazgan'ın organları, Erzurum'da 3 kişiye hayat verdi.

3 Mayıs'ta meydana gelen trafik kazasında yaşamını yitiren ve böbrek hastası arkadaşına "Sana böbreğimi vereceğim" diyen Bülent Emre Yazgan'ın babası Ziya Yazgan, oğlunun organlarını bağışladı. Bülent Emre Yazgan'ın böbrekleri ve karaciğeri, yıllardır nakil bekleyen üç hasta için Atatürk Üniversitesi Tıp Fakütesi Yakutiye Araştırma Hastanesi'ne getirildi. Hastanede Van'ın Erciş İlçesi'nden gelen ve 4 yıldır diyalize giren 40 yaşındaki Kibar Yılmaz ile onunla aynı yaşta olan Erzurumlu Dağıstan Karataş'a böbrek, Ağrılı Yılmaz Çiftçi'ye karaciğer nakli yapıldı.

HAYATA TUTUNDULAR

Nakille yeniden hayata bağlananlar, organ bağışında bulunan Yazgan'a mevlit okutacaklarını ve dua edeceklerini söyledi. Evli olan Kibar Yılmaz, uzun süredir diyalize girdiğini ve yıprandığını belirterek "Bir daha diyalize girmeyeceğim için çok mutluyum. Bülent'in ailesine çok teşekkür ederim. Ben de organlarımı bağışlayacağım" diye konuştu. Evli ve beş çocuk babası Yılmaz Çiftçi ise 11 yıldır karaciğer nakli beklediğini, doktorların "Artık yaşamaz" diye baktıklarını söyledi. Çiftçi, "Umudumu kesmiştim. Doktorlar da bana fazla yaşamaz gözüyle bakıyorlardı. Ama Bülent'in karaciğeriyle yeniden hayata tutundum" dedi.

HASTALARIN YÜZÜ GÜLDÜ

Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Yakutiye Araştırma Hastanesi Organ Nakli Merkezi Müdürü Doç. Dr. Bülent Aydınlı, organ naklinin önemini vurguladı. Doç. Dr. Aydınlı, "Bazıları için hayatın dönüm noktası. Organ nakli ile hastaların yüzü güldü. Nakil yapılan hastaların genel durumları oldukça iyi. Böbrek nakli, hastanın ömrünü diyalize göre 3 kat daha fazla sağlıyor. Organ bağışının artmasını temenni ediyoruz. İnsanların bu konuda bilinçlendirilmesi gerekir" diye konuştu. - Erzurum

Kaynak: DHA

Son Dakika Güncel Organlarıyla 3 Kişiye Hayat Verdi - Son Dakika


Advertisement