BİTLİS'in Ahlat İlçesi'ne bağlı Alakır Köyü'nde uluslararası yasalarla korunan ve toplanması yasak olan yabani orkide çiçeğininin soğanını kaçak olarak toplayan kişiye 42 bin TL para cezası kesildi.
Ahlat ilçe merkezine yaklaşık 40 kilometre uzaklıkta bulunan Alakır Köyü'nde devre görevi yapan jandarma ekipleri, yasalarla korunan ve toplanması yasaklanan yabani orkide çiçeğinin soğanını kaçak olarak topladığını fark edince S.C.'yi gözaltına aldı. Ovakışla Jandarma Komutanlığına getirilen köylü S.C.'ye, yapılan işlemlerin ardından 2872 sayılı Çevre Kanununa muhalefetten 42 bin TL ceza kesildi. Soğanlar da Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü'ne teslim edildi. - Bitlis
Son Dakika › Güncel › Orkide Soğanı Toplayan Kişiye 42 Bin TL Ceza Kesildi - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.