Şeker-İş Sendikası'nın düzenlediği 'Şekerin Geleceği Sempozyumu'nun sonuç bildirgesinde, sempozyumun uluslararası düzeyde her yıl yapılacağı ve 'Türkiye Şeker Platformu' adı altında yeni bir oluşumun düşünüldüğü bildirildi.
Ankara Büyük Anadolu Otel'de Şeker-İş Sendikası'nın öncülüğünde 11-13 Ocak 2012 tarihleri arasında Türkiye'nin şeker fabrikalarının bulunduğu 28 ilden gelen 500'e yakın sivil toplum kuruluşunun katılımıyla gerçekleştirilen "Şekerin Geleceği-Sektörde Yıldız Ülke Olabiliriz" konulu sempozyumun sonuç bildirgesi yayınlandı. Bildirgede, 21. yüzyılda Türkiye'nin lider bir ülke olabilmesinin vazgeçilmez bir temel gıda maddesi olan şeker ve şeker endüstrisinin yaşatılmasına bağlı olduğu belirtildi. Türkiye'nin
lider ülke olmasına adaylıkta, şeker sanayisinin kotalarla sınırlandırılması değil, mevcut üretim potansiyelini arttırarak ihracatçı sektörde lider olmasının zorunlu olduğu kaydedildi. Geleceğin enerji kaynağı olan biyoetanol üretimi üzerinde ciddiyetle durulması gerektiğine dikkat çekilerek, üretimi arttırıcı ve düzenleyici tedbirlerin alınması gerektiği vurgulandı. Açıklamada, "Bunların gerçekleşmesi için şeker endüstrisinin özelleştirme kapsamından çıkarılarak verimlilik ve kararlılık prensibine göre
çalışma sağlayacak, yenileme yatırımlarını finanse edecek bir yatırım programı uygulanarak endüstrinin rekabet edebilirliği sağlanmalıdır. Türkiye'nin sadece şeker ihracatçısı değil aynı zamanda gıda ihracatçısı, Ortadoğu ve Avrupa başta olmak üzere dünya pazarında söz sahibi olmasını sağlayacak bir endüstriyel oluşum için gerekli altyapının oluşturulması konusunda şeker sektörünün öncelikli bir sektör haline dönüştürülme zorunluluğu vardır. Üretimin yıldızı olacak bir şeker endüstrisi, Türk
tarımının ve gıda endüstrisinin sürükleyici lokomotifi haline gelecektir" denildi.
Nişasta bazlı şekerin (NBŞ) bisküvi endüstrisi, meşrubat endüstrisi, hamburgerler, dondurma gibi özellikle çocukların çok fazla tükettikleri ürünler içerisinde aşırı miktarda kullanılmakta olduğu bildirilerek, bu durumun ileriye yönelik büyük bir halk sağlığı problemi olacağı belirtildi.
SEMPOZYUM, 'TÜRKİYE ŞEKER PLATFORMU' ADI ALTINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK
"Şekerin Geleceği-Sektörde Yıldız Ülke Olabiliriz" sempozyumunun uluslararası düzeyde her yıl belirlenen gün ve saatte düzenlenerek geleneksel hale getirileceği kaydedilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Sempozyumun bundan böyle katılımcı sivil toplum kuruluşlarının da görüş ve önerileri doğrultusunda, 'Türkiye Şeker Platformu' adı altında yeni bir oluşum şeklinde gerçekleştirilmesi düşünülmektedir. Kurulması düşünülen Türkiye Şeker Platformu, bundan sonraki dönemde isimleri belirlenecek, altyapısı ve tüzüğü oluşturulacak olan mensup üye kuruluşları ile ilk etapta dönem sözcülüğünü Şeker-İş Sendikası'nın yapacağı ortak bir basın toplantısı ile kamuoyunun karşısına çıkacak, amaç ve hedeflerini burada
açıklayacaktır. Sempozyumda sanayimizin tüten bacaları, ülkemizin en büyük katma değer yaratan biri olan şeker sektörü ve fabrikalarının özelleştirilmesi sürecinde Danıştay'ın verdiği kararların kendini inkar, işçi ve çiftçiyle alay eden kararlar olduğu kanaatine varılmıştır. Platform üyesi tüm sivil toplum kuruluşları, Şeker-İş Sendikası'nın şube başkanlıkları aracılığıyla bölgelerinde ortak basın açıklamaları yapacak, iktidar ve muhalefet partilerini ziyaret ederek, kamuoyu bilgilendirmeleri ve
yerel medyada şeker fabrikalarının özelleştirilme sürecinde ekonomi ve sağlık boyutunu masaya yatıracaktır. Çoğulcu, katılımcı bir toplum yapısının oluşmasını sağlamak suretiyle temel bazda projeler üretilerek kaynak sağlanacak ve bunlar uygulamaya geçirilecektir. Eğitim, sosyal refah ve istihdam konularında hükümet politikalarına paralel ya da alternatif sorumluluklar üstlenilecektir. Türkiye Şeker Platformu üyesi kuruluşlar, şeker fabrikalarının özelleştirilmesinin şeklen yanlış olduğu kanaatinden
hareketle özelleştirilme kapsamındaki mevcut şeker fabrikalarının şeker pancarı ürercilerine, işçilere, taşıma sektörüne, sulama birliklerine, ziraat odalarına, yöre esnafı ve halkın içinde bulunduğu yeni bir oluşuma devredilmesi gerektiği ve bundan sonra bu yönde hareket etmek üzere ortak kararlar alacaktır." - ANKARA
Son Dakika › Güncel › 'Şekerin Geleceği Sempozyumu'nun Sonuç Bildirgesi Açıklandı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.