Bakan Mehdi Eker stoktaki 100 bin ton arpanın piyasaya sunulacağını, besicilere hayvan başına 300 TL ödeneceğini bildirdi Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, bu yıl etkili olan kuraklık nedeni ile Toprak Mahsulleri Ofisi'nin stoktaki 100 bin ton arpayı satışa sunacağını açıkladı.
Bir dizi inceleme ve temaslarda bulunmak üzere Ağrı'ya gelen Bakan Eker'i Ağrı Havalimanında Ağrı Valisi Ali Yerlikaya, Ağrı Belediye Başkanı Hasan Arslan, Ak Parti Ağrı Milletvekilleri M.Kerim Yıldız, Ekrem Çelebi çok sayıda partili ve bürokrat karşıladı. Kendisini bekleyenlerle tokalaşan Bakan Eker, ilk ziyareti'ne Ağrı Valiliği'nden başladı. Tören mangasını selamladıktan sonra Valilik anı defterini imzalayan Bakan Mehdi Eker, daha sonra Valilik makamına geçerek Vali Ali Yerlikaya'dan brifing aldı. Daha sonra gazetecilere açıklamalarda bulunan Bakan Eker, yaşanan sıcaklıklar ve kuraklığın çiftçiyi nasıl etkilediğini anlattı. Bakanlık olarak her türlü tedbiri almaya çalıktıklaırnı ifade eden Bakan Eker "Son günlerde kaba yem dediğimiz yani saman, ot, çayır otu, yonca gibi kaba yem fiyatlarında biraz hareketlenme oldu, artış oldu. Bu tabi genel yem fiyatları ile ilgili olarak da etkiledi. Bizde bakanlık olarak bununla ilgili tedbirler aldık. Genel manada yem sıkıntısı yaşanmaması için Toprak Mahsulleri Ofisi elindeki stoklardan önümüzdeki hafta itibari ile 100 bin ton arpa satışa sunacak. Piyasayı rahatlatmak ve piyasada kullanılmak üzere bir arpa satışı gerçekleşiyor. Önümüzdeki hafta buna başlanacak" dedi. Kaba yem ihtiyacının karşılanması için her türlü formülü değerlendirdiklerini ifade eden Bakan Mehdi Eker, kaba yemin stoklanan bir ürün olmadığını kaydetti. Konu ile ilgili yeni bir karar aldıklarını vurgulayan Bakan Eker "Bununla ilgili olarak komşu ülkelerden kaba yem getirilmesine izin vereceğiz. Bunlar getirebilecek olanlar. Mesela profesyonel üreticiler, Ziraat odaları vs. bunların kaba yem getirmelerine izin vereceğiz. Bu imkanı sağlayacağız. Yani yonca, korunga fi, saman ot gibi şeyleri gerektiğinde ihtiyaç sahipleri isterlerse, arzu ederlerse dışarıdan getirmelerine imkan tanıyacağız. Bu durumdan faydalanmaya çalışanlar var. Bu da çiftçiyi zor durumda bırakıyor" dedi.Konuşmasında besicilere müjde veren Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker "Bu bölge için önemli bir husus da besicilik yapan kardeşlerimize hayvan başına 300 lira ilave destek ödemesi ile ilgili çalışmamız bir noktaya geldi. Kararını çıkardık. Maliye Bakanlığı'na başvurduk. O kararda gelir gelmez ödeme yapacağız. Buda yaklaşık 450 milyon TL ediyor. Bu para besicilik yapanlara ödenmek üzere bu sene bu kuraklık nedeniyle verilecek" şeklinde konuştu. Bakan Eker Ağrı Valiliği ziyaretinin ardından Ağrı Belediyesi ve AK Parti Ağrı İl Başkanlığı'nı ziyaret etti. Bakan Eker geceyi Ağrı'da geçirecek. - Ağrı
Son Dakika › Güncel › Tarım Bakanı Mehdi Eker Ağrı'da: Piyasaya 100 Bin Ton Arpa Sunulacak - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.