Kütahya'nın Hisarcık ilçesinde, gece yağan kırağıdan çiçek açmış olan bazı meyve ağaçlarının zarar gördüğü belirtildi.
İlçede gece sıcaklığın eksi 1 derecelere kadar inmesi sonucu yağan kırağının bazı mevkilerde çiçek halinde bulunan erik, kayısı, kiraz, şeftali ve ceviz ağaçlarının zarar gördüğünü söyleyen Hisarcık Ziraat Odası Başkanı Yusuf Çalışkan, "Sabah güneşinin yüzünü göstermesiyle birlikte gece yağan kırağı sonucu meyvelerin çiçeklerinde meydana gelen yanma bariz şekilde ortaya çıktı. İlkbaharda meyvelerin çiçek açtığı esnada yağan kırağı meyve ağaçlarında yüzde 100'e varan oranlarda ürün kayıplarına neden olmaktadır. Bu nedenle çiftçilerimizin kırağıya yağmadan önce çiçek açan meyve ağaçlarına uzmanların önerdiği ilaçları atmalarını, bu konuda İlçe Tarım Müdürlüğü'nden gerekli bilgileri almalarını öneriyorum" diye konuştu. - KÜTAHYA
Son Dakika › Yerel › Hisarcık'ta Meyveleri Kırağı Vurdu - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.