Ölçü Aletleri İçin Muayene Uyarısı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Ölçü Aletleri İçin Muayene Uyarısı

Ölçü Aletleri İçin Muayene Uyarısı
12.01.2012 11:32

Adana Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Remzi Özdoğan, iş yerlerinde kullanılan her türlü ölçü ve ölçü aletlerinin, periyodik muayenesi için başvuruların 29 Şubat 2012 tarihinde sona ereceğini belirterek, damgasız ölçü aletlerini kullanmanın suç olduğunu söyledi.

Adana Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Remzi Özdoğan, iş yerlerinde kullanılan her türlü ölçü ve ölçü aletlerinin, periyodik muayenesi için başvuruların 29 Şubat 2012 tarihinde sona ereceğini belirterek, damgasız ölçü aletlerini kullanmanın suç olduğunu söyledi.

Özdoğan, yaptığı açıklamada, kamu yararına uygun olarak, ölçü ve ölçü aletlerinin, doğru ayarlı kullanımının sağlanması için iki yılda bir yapılan muayene ve damgalama işlemlerinin vaktinde tamamlanması için iş yeri sahiplerinin duyarlı olmasını istedi.

3516 Sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu'na aykırı davrananlara idari para cezaları uygulandığını vurgulayan Özdoğan, "İlimizde bulunan her türlü ölçü ve ölçü aletlerinin, muayene ve damgalanması, ilgili kanun hükümlerine göre, müdürlüğümüzce yürütülmektedir. Kanuna göre; ölçü ve ölçü aletlerinin iki yılda bir muayene edilerek damgalanması zorunludur. Ölçü ve ölçü aletlerinin 2012 yılı periyodik muayenesi için müracaatlar 29 Şubat 2012 günü mesai bitiminde sona erecektir. İki yıllık damga süresini doldurmuş, ölçü ve ölçü aletlerinin, muayenesi yaptırılmadan kullanılması yasaktır" dedi.

Damgalanmamış, damga süresini geçirmiş veya damgaları iptal edilmiş, damgası kopmuş, bozulmuş ölçü ve ölçü aletlerinin kullanılması ve alım satım yerlerinde bulundurulmasının suç teşkil ettiğini kaydeden Özdoğan, şunları söyledi:

"Uzunluk ölçüleri, hacim ölçüleri, 5 kilograma kadar hassas olmayan kütle ölçüleri, masa terazileri, asma teraziler, tek kollu kantarlar ve çekeri 2 bin kilograma kadar olan baskülleri bulunanlar, Adana Büyükşehir Belediyesi Grup Merkezi Ölçüler ve Ayar Memurluğu ile Ceyhan ilçesinde bulunan Ceyhan Belediyesi Grup Merkezi Ölçüler ve Ayar Memurlukları'na müracaat edeceklerdir.

2 bin kilogramın üzerindeki kantar, baskül, terazi, taksimetre, LPG ve akaryakıt sayacı gibi ölçü ve ölçü aletlerini kullananlar ise periyodik muayene müracaatlarını, en geç 29 Şubat 2012 tarihi mesai bitimine kadar il müdürlüğümüze yapmaları zorunlu bulunmaktadır. İşyerlerinin, ileride mağduriyet yaşamamaları açısından kurallara uymaları menfaatlerine olacaktır." - ADANA

Kaynak: İHA

Son Dakika Yerel Ölçü Aletleri İçin Muayene Uyarısı - Son Dakika


Advertisement