ADDİS Somali'nin Gedo bölgesindeki El Ede kentinde, Afrika Birliği Somali Misyonu (AMISOM) bünyesinde yer alan Kenya güçlerinin karargahına Eş-Şebab tarafından düzenlenen saldırıda hayatını kaybeden 61 Kenya askerinin cenazeleri Nairobi'ye getirildi.
Yerel kaynaklardan alınan bilgiye göre, cenazeler askeri törenin ardından ailelerine teslim edildi. Şebab örgütü, söz konusu saldırıda 100'ün üzerinde Kenya askerini öldürdüğünü ileri sürmüştü. Çatışmada 63 Kenya askerinin öldürüldüğü resmi olarak açıklandı fakat henüz 2 askerin cesedine ulaşılamadı.
Şebab örgütüne yakın kaynaklar, saldırıda 14 Kenya askerinin rehin alındığını ileri sürdü. Örgüt de rehin aldığı Kenyalı askerlere ait olduğu iddia edilen ses kayıtlarını yayınladı.
Kenya Ordusu ise rehin askerler konusunda sessizliğini koruyor.
Geçen cuma günü Şebab tarafından, Somali'nin başkenti Mogadişu'ya 550 kilometre uzaklıktaki Gedo bölgesinde Kenya güçlerinin karargahına saldırı düzenlenmişti.
Kenya Ordusu yaptığı yazılı açıklamada, saldırının, Afrika Birliği üssüne değil, yakınlardaki bir Somali askeri birliğini hedef aldığını, Kenya güçlerinin ise saldırıya karşılık verdiğini savunmuştu.
Somali'de 22 bin kişilik Afrika Birliği Barış Gücü askerinin 4 bini Kenya askerlerinden oluşuyor.
Son Dakika › Dünya › Şebab'ın Somali'de Öldürdüğü 61 Kenya Askerinin Cenazesi Nairobi'ye Getirildi - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.