Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, İran'a yaptırımlar
konusunda ABD'nin 11 ülkeye istisna vermesiyle ilgili, " Türkiye'nin listede
olmaması olmayacağı anlamına gelmez, şu anda görüşmeler şirketler düzeyinde
sürüyor" dedi.
Bakan Yıldız, Uluslararası Petrol ve Gaz Konferansı TUREGO'nun açılışında,
büyük tüketici ülkeler içerisinde İran'dan 9 milyon ton petrol alan ülkenin
yalnızca Türkiye olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Özelleştirdiğimiz TÜPRAŞ kanalıyla bu petrol alınıyor. Tabi ki şirketlerin
görüşmeleri devam ediyor. Biz ham petrolle ilgili tedarikimizi sonuçlandırmadan,
buradan (İran) azalacaktır çoğalacaktır yorumunu yapmamız çok doğru olmaz. Bizim
öncelikle bu tedariki yapmamız lazım."
- ANKARA
Son Dakika › Ekonomi › İstisna Verilmesi İçin Görüşmeler Sürüyor - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.