Yunanistan'da, yeni yardım anlaşması
karşılığında uygulamaya konulan tasarruf önlemleri çerçevesinde emekli
maaşlarında yapılan kesintilere itiraz eden böbrek hastaları, hükümetin bu
konudaki uygulamasını protesto etmek için hemodiyaliz makinesine bağlanmayı ret
etti.
Kuzey Yunanistan bölgesinde, başta Selanik olmak üzere, birçok kentte
uygulamayı protesto eden 500'ün üzerinde böbrek hastası, hayatlarını tehlikeye
atarak bugün saat 12.00'den itibaren iki saat süreyle hemodiyaliz makinelerine
bağlanmadı.
Böbrek Hastaları Derneği Başkanı Hristos Karagiozis yaptığı açıklamada,
vatandaşlara hastanelerdeki sağlık hizmetlerine yüzde 25 katkı payı ödeme
zorunluluğu getirilmesiyle böbrek hastalarının yaşamları için gerekli olan pahalı
ilaçları satın almakta zorluk çektiklerini belirterek, böbrek hastalarının emekli
maaşlarında yapılan kesintilerin durumu daha da kötüleştirdiğini söyledi.
Devlet hastanelerinin son dönemde "İçi boş bir kabuk" haline geldiğini ifade
eden Karagiozis, hastanelerde gerekli ilaç ve malzemelerin bulunmaması sebebiyle,
ihtiyaçları olan pahalı ilaçları dışarıdan satın almak zorunda kaldıklarını
belirtti. Dernek Başkanı Karagiozis, böbrek hastalarının, sürekli olarak
hemodiyaliz makinesine bağlanma günü geldiğinde gerekli malzemenin bulunmayacağı
korkusuyla yaşadığını söyledi.
-Doktorlar da grevde-
Bu arada, sert tasarruf önlemleri çerçevesinde maaşlardaki kesintileri ve
işten çıkarılmaları protesto amacıyla birçok devlet kurum ve kuruluşlarında
gerçekleştirilen grevler sürerken, bugün devlet hastaneleri doktorları da 24
saatlik grev başlattı.
Yunanistan Devlet Hastaneleri Doktorları Birlikleri Federasyonu'nun (OENGE)
kararıyla gerçekleştirilen grev çerçevesinde, maaşlarda yapılan kesintilere ve
sağlık alanında işten çıkarılmalara itiraz eden doktorlar, öğle saatlerinde
başkent Atina'da Sağlık Bakanlığı önünde bir gösteri düzenledi.
OENGE'den yapılan açıklamada, "Sağlık alanında getirilmek istenilen yeni
uygulamalarla, toplumun sağlık hizmetlerine en çok ihtiyaç duyduğu bir dönemde,
doktorların maaş açısından imha edildiği ve sağlık sisteminin dağılma noktasına
getirildiği" ileri sürüldü.
Federasyon açıklamasında ayrıca, tasarruf önlemleri çerçevesinde sağlık
alanındaki değişiklikleri ve kısıtlamaları protesto amacıyla tüm hastanelerdeki
uzman doktorlara 30 Kasım'da bir günlüğüne iş bırakma eylemi yapmaları çağrısında
bulunuldu.
Diğer yandan, kemer sıkma önlemleri çerçevesinde bazı illerdeki vergi
dairelerinin iptal edilmesine ve işten çıkarılmalara itiraz eden Maliye Bakanlığı
çalışanları da 29 ve 30 Kasım'da 48 saatlik bir grev kararı aldı.
Maliye Bakanlığı Çalışanları ve Vergi Müfettişleri Birliği'nin (POE-DOY)
kararıyla gerçekleştirilecek iki günlük grev süresince, ülkedeki vergi
dairelerinde tüm işlemler durdurularak vergi tahsil işlemleri yapılmayacak.
Muhabir: Mehmet Hatipoğlu
Yayıncı: Yusuf Kaya - GUMULCINE
Son Dakika › Güncel › Yunanistan'da Tasarruf Önlemlerine Tepkiler - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.