Güney Sudan'da Yanlış İğne 15 Çocuğun Ölümüne Neden Oldu - Son Dakika
Son Dakika Logo

Güney Sudan'da Yanlış İğne 15 Çocuğun Ölümüne Neden Oldu

02.06.2017 20:32

Güney Sudan’da strelize edilmemiş iğneyle yapılan kızamık aşısı 15 çocuğun ölümüne yol açtı.

Güney Sudan'da strelize edilmemiş iğneyle yapılan kızamık aşısı 15 çocuğun ölümüne yol açtı.

Güney Sudan'da okullarda yürütülen aşı kampanyası korkunç bir şekilde sonuçlandı. Strelize edilmemiş iğneyle yapılan kızamık aşısı 15 çocuğun ölümüne yol açtı. 15 çocuk, aşı sonucu enfeksiyon ve sepsis nedeniyle hayatını kaybetti. Sudan Sağlık Bakanı Riek Gai Kok, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, aşı kampanyasını yürüten ekibin "nitelikli ya da eğitilmiş" olmadığını bildirdi. Ayrıca Gai Kok, Kapoeta bölgesinde kampanya süresince yaklaşık 300 çocuğun aşı olduğunu, bunlardan 32'sinin durumun ağır olduğunu belirtti.

Birleşmiş Milletler Çocuk Fonu, bu yıl artan kızamık salgınlarında 1.2 milyon çocuğa aşı yapılmasını hedeflemişti. - SHENDI

Kaynak: İHA

Son Dakika Dünya Güney Sudan'da Yanlış İğne 15 Çocuğun Ölümüne Neden Oldu - Son Dakika


Advertisement