İşsiz İş Arıyor İşveren Eleman Bulamıyor - Son Dakika
Son Dakika Logo

İşsiz İş Arıyor İşveren Eleman Bulamıyor

İşsiz İş Arıyor İşveren Eleman Bulamıyor
12.09.2013 16:50

Sivas Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren mobilya firmaları ve çeşitli fabrikalar, Türkiye'deki işsizlik oranlarının geçtiğimiz yıla göre artmasına rağmen eleman bulamıyor.

Sivas Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren mobilya firmaları ve çeşitli fabrikalar, Türkiye'deki işsizlik oranlarının geçtiğimiz yıla göre artmasına rağmen eleman bulamıyor. Organize Sanayi Bölgesi'nin girişi eleman ilanları ile dolup taşarken, işverenler bu durumu, Türkiye'de işsizlik yok, iş beğenmeme var ifadeleriyle değerlendiriyor. Türkiye İstatistik Kurumu(TÜİK) verilene göre Türkiye'deki işsiz sayısı 2.5 milyonu geçerken Sivas'taki fabrikalar vasıflı veya vasıfsız eleman bulamamaktan şikayet ediyor. Sivas Organize Sanayi Bölgesi'nin girişi mobilya firmaları ve çeşitli fabrikaların eleman ilanları ile dolup taştı. Eleman ilanlarının aylardır asılı olması rağmen eleman bulamadıklarını belirten Sivaslı işverenler bu durumu, Türkiye'de işsizlik yok, iş beğenmeme var ifadeleriyle değerlendiriyor. Organize Sanayi Bölgesi'ndeki bir mobilya firmasının yönetim kurulu başkan yardımcısı Erdal Karaca, iş için kendilerine müracaat eden kişilerin masa başı iş istediğini ve eleman konusunda ciddi sıkıntılar yaşadıklarını belirterek, Mobilya sektöründe özellikle nitelikli eleman bulmakta ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Organize Sanayi Bölgesi'nde bizim sektörümüzde faaliyet gösteren 5-6 tane firma var, hepsinin sanayi girişinde eleman ilanı var. Şu anki nesilde, iş beğenmeme diye ifade edebileceğimiz bir durum var. Diğer firmaların da bu konuda benimle hemfikir olduğunu düşünüyorum. Organize Sanayi Bölgesi'nde, vasıflı ya da vasıfsız, çalışacak herkese kesinlikle iş olduğunu düşünüyorum. Ama maalesef işçi bulamıyoruz. Şu an işçi adına da, işveren adına da işsizlik söz konusu değil. Pazarımız var ama iş çıkarma konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bunun sebebi birazda vatandaşımızın tembelliği, rahat iş istemesi, masa başı iş istemesi. Buraya gelenler ya şoför olarak ya da masa başında çalışmak istiyorlar. Burada tüm firmalar, elemanlarını en az asgari ücretle çalıştırıyorlar ve iş kanununun gerektirdiği bütün haklarını veriyorlar. Sıkıntımız çok büyük, aldığımız siparişleri zamanında teslim edemiyoruz. Nitelikli elemanların yetiştirilmesi konusunda yetkililerin aktif olması gerekiyor. Sanayinin bu anlamda kesinlikle desteklenmesi lazım. diye konuştu.

Kaynak: DHA

Son Dakika Güncel İşsiz İş Arıyor İşveren Eleman Bulamıyor - Son Dakika


Advertisement