İdlibliler, Türkiye'nin girişimiyle ateşkesin korunması için sağlanan mutabakatın ardından kendilerini daha güvende hissediyor.
Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in Soçi'de bir araya gelerek İdlib Gerginliği Azaltma Bölgesi'ndeki ateşkes rejiminin korunması için vardıkları anlaşma bölgede yaşayan sivillere umut oldu.
Mutabakat, bölgede yaşayan yaklaşık 4 milyon sivile, güven ve eve dönme umudu verdi. İdlib'de yaşayan siviller, anlaşmadan beklentilerini AA muhabirlerine değerlendirdi.
İdlibli Abdühafız Hüseyin, toplantı sonuçlarının kendileri için müjde gibi olduğunu söyledi.
Hüseyin, "Bütün tarafların harcadıkları çabaları takdir ediyoruz. Özellikle Türk kardeşimizinkileri. Gerçek dostumuz Türkiye'dir. Onlar bizim tarihi ve coğrafi kardeşimizdir. Onlar ensardır. Biz muhacirdik. Yardım etmeye gayret ettiler." dedi
Hüseyin Türkiye'den sağlık, eğitim ve altyapı alanlarında destek ve yardım umduklarını ifade etti.
"Köylerimizin Türkiye himayesinde olmasını umuyorduk"
Bir diğer İdlibli Sora Muheymid de mutabakatın kendileri için mutluluk verici olduğunu söyledi.
Hama'nın kuzeyindeki Eşrefiyye köyünden Esed rejiminin saldırılardan kaçarak İdlib'e sığındığını anlatan Muheymid, "Ancak bizim köyler Rusya gözetiminde kaldı. Köylerimizin Türkiye himayesinde olmasını umuyorduk." dedi.
Muheymid, "Bir yandan ateşkes olacağı ve çatışma yaşanmayacağı için mutlu olduk. Bir yandan da köylerimiz Rusya gözetiminde kaldığı için üzüntü içerisindeyiz." diye konuştu.
Son Dakika › Güncel › Soçi Mutabakatı İdliblilere Güven Aşıladı (1) - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.