Türkiye, Sırbistan ve Bosna Hersek'ten Ortak İşbirliği Deklarasyonu - Son Dakika
Son Dakika Logo

Türkiye, Sırbistan ve Bosna Hersek'ten Ortak İşbirliği Deklarasyonu

14.05.2013 12:48

Türkiye, Sırbistan ve Bosna-Hersek arasında, "Üçlü Ticaret Komitesi Kurulmasına İlişkin Deklarasyon" imzalandı.

Türkiye, Sırbistan ve Bosna-Hersek arasında,

"Üçlü Ticaret Komitesi Kurulmasına İlişkin Deklarasyon" imzalandı.

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, 14-15 Mayıs'ta Ankara'da Cumhurbaşkanı

Abdullah Gül'ün ev sahipliğinde yapılacak Üçlü Balkan Zirvesi kapsamında

Türkiye'ye gelen Bosna Hersek Dış Ticaret ve Ekonomi Bakanı Mirko Saroviç ve

Sırbistan Başbakan Yardımcısı Rasim Ljajic ile bir araya geldi.

Toplantı sonrasında Türkiye, Sırbistan ve Bosna Hersek arasında "Üçlü

Ticaret Komitesi Kurulmasına İlişkin Deklarasyon" imzalanırken, bir sonraki

toplantı ve iş forumunun Bosna Hersek'te yapılması kararlaştırıldı.

Toplantıda konuşan Sırbistan Başbakan Yardımcısı Ljajic, üç ülkenin bir ay

önce verdiği taahhüdü yerine getirdiğini ve bunun Balkanlar'da çok görülen bir

durum olmadığını söyledi. Hem Sırbistan'ın hem de Bosna Hersek'in, Türkiye ile bu

deklarasyonu imzalamaktan büyük onur duyduğunu belirten Ljajic, "Çünkü Türkiye

artık IMF'ye kredi verecek bir ülke. Böyle güçlü bir ülke ile ekonomik ilişki

içerisinde olmaya her ülkenin imkanı olmayabilir" dedi.

Balkanlardaki istikrar açısından verilecek mesajların son derece önemli

olduğunu belirten Ljajic, ülkeler arasındaki siyasi ittifakın somut içerikle

doldurulması gerektiğine işaret ederek, "Özellikle ekonomik eylemlerle

doldurulması gerekmektedir. Üç ülke arasında ticaret hacmini arttırmak bizim

gayemizdir. Özellikle Sırbistan ve Bosna Hersek için bu çok önemlidir. Bu

deklarasyonun imzalanmasından hemen sonra derhal çalışmaya başlamalıyız, bir

sonraki toplantıyı beklememeliyiz" diye konuştu.

-"Ticaret hacmi 500 milyon avroyu geçecek"-

Bosna Hersek Dış Ticaret ve Ekonomi Bakanı Saroviç ise konuşmasında,

Türkiye'yi IMF'ye olan tüm borcunu ödemesinden dolayı tebrik ederken, "Böylesine

tarihi bir anda burada olmamız, bizim için onurdur" ifadelerini kullandı.

Türkiye'nin 2023'e yönelik dünyanın ilk on ekonomisi içine girme hedefine

ulaşacağına inandığını kaydeden Saroviç, kendileri için bu üçlü toplantının çok

önemli olduğunu belirterek şöyle konuştu:

"Türkiye ile aramızdaki ticaret hacmi 300 milyon avrodan fazladır. Sırbistan

ile aramızda 1 milyar avrodur. Türkiye de Bosna Hersek'in en önemli ticaret

ortağı olma yolundadır. Aramızdaki ticaret hacminin, kısa sürede 500 milyon

avroyu geçeceğini düşünüyorum. Bizim sonraki adımımız eylem planımızı tespit

etmek olacaktır." - ANKARA

Kaynak: AA

Son Dakika Güncel Türkiye, Sırbistan ve Bosna Hersek'ten Ortak İşbirliği Deklarasyonu - Son Dakika


Advertisement