Türkiye, Sırbistan ve Bosna-Hersek arasında,
"Üçlü Ticaret Komitesi Kurulmasına İlişkin Deklarasyon" imzalandı.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, 14-15 Mayıs'ta Ankara'da Cumhurbaşkanı
Abdullah Gül'ün ev sahipliğinde yapılacak Üçlü Balkan Zirvesi kapsamında
Türkiye'ye gelen Bosna Hersek Dış Ticaret ve Ekonomi Bakanı Mirko Saroviç ve
Sırbistan Başbakan Yardımcısı Rasim Ljajic ile bir araya geldi.
Toplantı sonrasında Türkiye, Sırbistan ve Bosna Hersek arasında "Üçlü
Ticaret Komitesi Kurulmasına İlişkin Deklarasyon" imzalanırken, bir sonraki
toplantı ve iş forumunun Bosna Hersek'te yapılması kararlaştırıldı.
Toplantıda konuşan Sırbistan Başbakan Yardımcısı Ljajic, üç ülkenin bir ay
önce verdiği taahhüdü yerine getirdiğini ve bunun Balkanlar'da çok görülen bir
durum olmadığını söyledi. Hem Sırbistan'ın hem de Bosna Hersek'in, Türkiye ile bu
deklarasyonu imzalamaktan büyük onur duyduğunu belirten Ljajic, "Çünkü Türkiye
artık IMF'ye kredi verecek bir ülke. Böyle güçlü bir ülke ile ekonomik ilişki
içerisinde olmaya her ülkenin imkanı olmayabilir" dedi.
Balkanlardaki istikrar açısından verilecek mesajların son derece önemli
olduğunu belirten Ljajic, ülkeler arasındaki siyasi ittifakın somut içerikle
doldurulması gerektiğine işaret ederek, "Özellikle ekonomik eylemlerle
doldurulması gerekmektedir. Üç ülke arasında ticaret hacmini arttırmak bizim
gayemizdir. Özellikle Sırbistan ve Bosna Hersek için bu çok önemlidir. Bu
deklarasyonun imzalanmasından hemen sonra derhal çalışmaya başlamalıyız, bir
sonraki toplantıyı beklememeliyiz" diye konuştu.
-"Ticaret hacmi 500 milyon avroyu geçecek"-
Bosna Hersek Dış Ticaret ve Ekonomi Bakanı Saroviç ise konuşmasında,
Türkiye'yi IMF'ye olan tüm borcunu ödemesinden dolayı tebrik ederken, "Böylesine
tarihi bir anda burada olmamız, bizim için onurdur" ifadelerini kullandı.
Türkiye'nin 2023'e yönelik dünyanın ilk on ekonomisi içine girme hedefine
ulaşacağına inandığını kaydeden Saroviç, kendileri için bu üçlü toplantının çok
önemli olduğunu belirterek şöyle konuştu:
"Türkiye ile aramızdaki ticaret hacmi 300 milyon avrodan fazladır. Sırbistan
ile aramızda 1 milyar avrodur. Türkiye de Bosna Hersek'in en önemli ticaret
ortağı olma yolundadır. Aramızdaki ticaret hacminin, kısa sürede 500 milyon
avroyu geçeceğini düşünüyorum. Bizim sonraki adımımız eylem planımızı tespit
etmek olacaktır." - ANKARA
Son Dakika › Güncel › Türkiye, Sırbistan ve Bosna Hersek'ten Ortak İşbirliği Deklarasyonu - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.