Diyabet Konusunda Bilgilendirme Toplantısı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Diyabet Konusunda Bilgilendirme Toplantısı

15.11.2012 17:20

Rize'de diyabet konusunda bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

Rize'de diyabet konusunda bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

Rize Halk Sağlığı Müdürü Faik Özşahin, yaptığı açıklamada, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de önemli bir halk sağlığı sorunu haline gelen diyabetin, pankreastan salgılanan insülin hormonunun yetersizliği veya etkinliğinin azalması sonucunda oluşan bir hastalık olduğunu belirtti.

Diyabetin halk arasında şeker hastalığı olarak bilindiğini ifade eden Özşahin, "Diyabetin önlenmesi ve kontrolü amacıyla Sağlık Bakanlığı'nca Türkiye Diyabet Önleme ve Kontrol Programı yürütülmektedir. Bu program doğrultusunda 14-21 Kasım Diyabet Haftası'nda konunun önemine ve büyüklüğüne daha fazla dikkati çekmek ve farkındalılık oluşturmak amacıyla il bazında, iki alışveriş merkezinde stant açarak broşür dağıtıldı. Okullarda ise öğrenci ve velilere yönelik diyabet nedir ve nasıl önlenir, sağlıklı beslenme ve hareketli yaşamın önemi gibi konularda bilgilendirme ve danışmanlık çalışmaları yapıyoruz" dedi.

Muhabir: Salih Yıldırım

Yayıncı: Asena Akçay - RİZE

Kaynak: AA

Son Dakika Yerel Diyabet Konusunda Bilgilendirme Toplantısı - Son Dakika


Advertisement