Batı Şeria'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı - Son Dakika
Son Dakika Logo

Batı Şeria'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı

Batı Şeria\'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı
27.06.2026 16:14

İsrail işgali altındaki Batı Şeria'da yasa dışı yerleşimciler, Filistinlilere ait tarım arazilerine kanalizasyon atığı boşaltarak üzüm başta olmak üzere birçok ürüne zarar verdi. Aktivistler, bunun Filistin tarımını hedef alan kasıtlı bir saldırı olduğunu belirtti.

İsrail'in işgalini sürdürdüğü Batı Şeria'da yasa dışı İsrailli yerleşimciler, Beyt Ummar köyü yakınlarındaki Filistinlilere ait tarım arazilerine kanalizasyon atığı bırakarak, üzüm hasadına hazırlanan çiftçilerin bağ ve bahçelerine zarar verdi.

TARIM ARAZİLERİNE KANALİZASYON ATIĞI BIRAKTILAR

İsrail'in işgali altındaki Batı Şeria'da, İsrailli yerleşimcilerin Filistinlilere ait tarım arazilerine yönelik saldırıları devam ediyor. Batı Şeria'nın güneyindeki Beyt Ummar köyü yakınlarındaki Filistinlilere ait tarım arazilerine, İsrailli yerleşimcilere ait yasa dışı Gush Etzion yerleşim bölgesinden büyük miktarda kanalizasyon atığı bırakıldı.

Batı Şeria'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı

Tarım arazisine bırakılan atık su, üzüm, elma ve badem ekili bağ ve bahçelerde büyük zarara yol açtı. Olay, Filistinlilerin zeytinden sonra ülkenin en önemli ikinci tarım ürünü olan üzümün hasat dönemine hazırlandığı sırada meydana geldi.

Batı Şeria'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı

İsrail'in yasa dışı yerleşim birimlerinin genişletilmesine karşı faaliyet gösteren aktivist Yousef Abu Maria, İsrailli yerleşimcilerin üzüm sezonunun yaklaşmasıyla birlikte Filistin tarımını tahrip etmek amacıyla tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktığını söyledi.

Batı Şeria'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı

"FİLİSTİNLİLERİN TOPRAKTAN GELİR ELDE ETMESİNİ ENGELLEMEYE ÇALIŞIYORLAR"

Yerleşimcilerin amacının, Filistinlilerin bir yıl boyunca emek vererek hasadını bekledikleri topraklarına erişmesini ve bu topraklardan gelir elde etmesini engellemek olduğunu belirten Abu Maria, İsrail işgalinin Filistin toplumundaki yoksulluk seviyesini artırmayı hedeflediğini ifade etti.

Batı Şeria'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı

Abu Maria, uluslararası hukuk kuruluşları ve uluslararası topluma, İsrail'in Filistin halkına yönelik ihlallerini durdurması için baskı yapma çağrısında bulundu.

Kaynak: İHA

Son Dakika 3. Sayfa Batı Şeria'daki İsrailli yerleşimciler, Filistinlilerin tarım arazilerine kanalizasyon atığı bıraktı - Son Dakika

Sizin düşünceleriniz neler ?

    SonDakika.com'da yer alan yorumlar, kullanıcıların kişisel görüşlerini yansıtır ve sondakika.com'un editöryal politikası ile örtüşmeyebilir. Yorumların hukuki sorumluluğu tamamen yazarlarına aittir.

Advertisement