12 Yıl Zorunlu Eğitime Sendikacılardan Tepki - Son Dakika
Son Dakika Logo

12 Yıl Zorunlu Eğitime Sendikacılardan Tepki

12 Yıl Zorunlu Eğitime Sendikacılardan Tepki
23.02.2012 15:42

Sendika üyeleri ile Cumhuriyet Meydanı'nda bir araya gelen Eğitim-Sen Antalya Şube Başkanı Nurettin Sönmez, Başbakanın, 'Dindar nesil yetiştirmek istiyoruz' sözlerine uygun bir eğitim sistemi oluşturmak ve bu amacı gerçekleştirmek için 12 yıl...

Sendika üyeleri ile Cumhuriyet Meydanı'nda bir araya gelen Eğitim-Sen Antalya Şube Başkanı Nurettin Sönmez, Başbakanın, 'Dindar nesil yetiştirmek istiyoruz' sözlerine uygun bir eğitim sistemi oluşturmak ve bu amacı gerçekleştirmek için 12 yıl sistemini bir 'kılıf' olarak kullanmak istediğini vurguladı. Sönmez, zorunlu eğitimin kendi içinde bölümlere ayrılarak kademelendirilmesinin asıl amacının, 8 yıllık kesintisiz eğitim nedeniyle kapanan İmam Hatip okullarının 6, 7 ve 8'inci sınıfa denk gelen bölümlerinin yeniden canlandırılması olduğunu söyledi.

Sönmez, " Türkiye'de öğrencilerin okula devam süresi fiilen 6,5 yıldır. Kademeli zorunlu eğitim uygulaması hayata geçirilirse bu sürenin düzenlemede belirtilen 4 yıla inmesi kaçınılmazdır. 4 + 4 + 4 şeklinde formüle edilen zorunlu eğitim kız çocuklarının okula devamını artırmamakta, aksine kız çocuklarının ilk dört yıldan sonra öğrenimlerine 'açık öğretim' şeklinde devam etmelerinin önünü açmaktadır" diye konuştu.

Sönmez, "Türkiye'deki mevcut eğitim sisteminin yapısı ve niteliği göz önüne alındığında 10 yaşına gelmiş bir çocuğu mesleki alanlarda tercih yapmaya zorlamanın hiçbir bilimsel bir dayanağı yoktur" dedi. - Antalya

Kaynak: DHA

Son Dakika Güncel 12 Yıl Zorunlu Eğitime Sendikacılardan Tepki - Son Dakika


Advertisement