Hamas, Mısır'ın Sina bölgesinde kaçırılan 4 Filistinlinin serbest bırakılmasına ilişkin Mısır ve uluslararası alanda yetkililere mesaj gönderdiğini bildirdi.
Hamas'tan yapılan yazılı açıklamada, Mısır İstihbarat Servisi Başkanı Halid Fevzi'ye konuya ilişkin gönderilen mesajda, "Mısır makamlarının kaçırılan Filistinlilerin hayatından sorumlu olduğu vurgulanarak, Filistinli gençlerin serbest bırakılması için derhal harekete geçilmesi gerektiği"nin ifade edildiği kaydedildi.
Filistinlilerin silahlı kişiler tarafından Refah Sınır Kapısı'nın sadece 200 metre yakınlarında, Mısır ordusuna ait iki kontrol noktasının ortasında kaçırıldığı belirtilen açıklamada, "Otobüsteki yolcuların ifadesine göre, Filistinlileri kaçıranlar, isim ya da kişi sorgulamadılar. Bu da onların kimi kaçıracaklarına ilişkin bilgilerinin olduğuna işaret ediyor" ifadelerine yer verildi.
Filistinli 4 gencin, Mısır'a resmi yollarla girdiğine değinilen açıklamada, kaçırılan Filistinlilerin, ülkede 72 saat kalabileceklerine ilişkin izne sahip oldukları aktarıldı.
Açıklamada ayrıca Hamas'ın BM Genel Sekreteri Ban Ki-mun, Arap Birliği Genel Sekreteri Nebil el-Arabi, Uluslararası Kızılhaç Komitesi Gazze Alt Delegasyon Başkanı Mamadou Sow, Arap İnsan Hakları Örgütü Genel Sekreteri Ala Şelebi'ye de konuya ilişkin mesaj gönderildiği ifade edilerek, söz konusu mesajlarda kaçırılan Filistinlilerin durumuna ilişkin ayrıntılı bilgi verildiği ve gençler hakkında duyulan endişe dile getirildiği belirtildi.
Mısır'ın Refah Sınır Kapısı'ndan Kahire Havalimanı'na giden bir yolcu otobüsü, 19 Ağustos'ta ateş açılarak durdurulmuş ve otobüsteki 4 Filistinli genç kaçırılmıştı.
Son Dakika › Güncel › Filistinli 4 Yolcunun Mısır'da Kaçırılması - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.